رهپویان
سفارش تبلیغ

فتنه از نظر قرآن کریم؛ درسنامه ای از حاج آقای ماندگاری؛ بخش دوم

اینجوری که خیلی بازار شیطان کساد می شود، پس باید چکار کند؟

 باید سه تا ضربه بزند به این 3 پایه اصلی؛ یعنی:

1.       فطرت:

فطرت ها را با غفلت غبار آلودش کند، غبار فطرت غفلت است. غفلت به کجا می رساند انسان را؟ ما در وجودمان یک فطرت و یک طبیعت. فطرت ما الهی و طبیعت ما حیوانی

 است.

اگر این طبیعت را غلبه بر فطرت بدهیم جنگ بین فطرت و طبیعت غلبه پیدا کند، بازار شیطان آباد می شود. برای اینکه فطرت را زمین گیر کند طبیعت انسان را گل می کند، تحریکش می کند.

طبیعت چیست؟ خورد و خوراک و کیف و...، طبیعت حیوانی است. لذا گاهی اوقات از آدم ها می پرسیم دنبال چی می گردی؟ می گوید یک خانه خوب، غذای مرتب، یک جای خواب خوب و کیف و...، اگر این شد حیوان هم دنبال همین می گردد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : فتنه از نظر قرآن کریم؛ درسنامه ای حاج آقای ماندگاری؛ بخش دوم

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

فتنه از نظر قرآن کریم؛ درسنامه ای از حاج آقای ماندگاری؛ بخش اول

از نظر قرآن کریم فتنه چیست؟

فتنه آن باطل حق نما است. خیلی ساده عرض میکنم فتنه باطل حق نما است. قرآن سه دسته «اتقوا....» دارد. «اتقوا....» ها یعنی مراقب بودن؛ معمولا جایی گفته می شود که روال طبیعی تشخیص داده نمی شود. لذا دعوت به مراقبت می کند.

قرآن کریم سه دسته تقوا دارد:

1.       یکی مربوط به فتنه و می فرماید «اتقوا الله...»، مراقب خدا باشید، چون خدا با چشم در دیده نمی شود، خدا می روباید، با چشم دل بینید، اگر قرار باشد همین دیدنی ها را با چشم سر بینید منکر خدا را می شوید و متاسفانه امروز یک اتفاق دارد می افتد. ما در خیلی از محاسباتمان خدا رو حساب نمی کنیم، چون خدا را با چشم سر نمی بینیم. اگر بارها گفتیم جبهه ها قشنگ بود چون خدا را حساب می کردند در حساب و کتابهایشان؛

الان در مسائل اقتصادی مان خدا را حساب نمی کنیم. در مسائل ارتباطی مان خدا را حساب نمی کنیم. در مسائل سیاسی خیلی خدا را حساب نمی کنیم. خیلی ساده دارم عرض می کنم؛ اما گاهی وقت ها به اندازه ای که بچه هایمان روی پدر و مادر حساب اقتصادی باز می کنند، روی خدا حساب اقتصادی باز نمی کنند، در حالی که خدا دارایی هایش در مقایسه با پدر و مادر قابل مقایسه نیست، قرآن می فرماید: «ولله خزائن السماوات و الارض»، چون ما انسان ها به روال عادی توی حساب و کتابهایمان خدا را نمی آوریم. قرآن می فرماید: « اتقواالله...» مراقب باشید، فراموشتان نشود.

2.      یک دسته «اتقوا....» مربوط به قیامت است. «اتقو یوما لا تجزی نفسنا عن نفس شیئا » مراقب قیامت باشید. باز قیامت هم نقداً با چشم سر دیده نمی شود، با حواس ظاهری درک نمی شود آن را فراموش می کنیم، قرآن می فرماید: «انهم یرونهوا بعیدا و نراه قریبا »

قیامت معمولاً در حساب و کتاب های ما دخالت نمی کند. همه حساب و کتاب هایمان دنیایی است. برای همین خداوند می گوید مراقب باشید. هست قیامت؛ ببینید یا نبینید قیامت هست. پس قیامت را هم محاسبه کنید. به نفع خودتان است. قیامت هم بارها گفتیم یا پاداش است یا مجازات، یا بهشت است یا جهنم؛ با ادبیات ساده می گویم، هر کس قیامت را ببیند به سمت آنچه ما را به بهشت ببرد می دود، می شود «و السابقون السابقون» یا به سمت آنچه که ما را به جهنم می کشاند فرار می کند، می شود « ففروا الی الله...»

3.      دسته سوم از تقواهای قرآن راجع به فتنه است. می فرماید « واتقوا فتنه لاتصیبن الذین ظلموا منکم خاصه و اعلموا ان الله شدید العقاب» همان قسمت اول آیه را می گویم بپرهیزید از فتنه، این فتنه را قرآن در آیه 27 سوره اعراف کاملاً فرموده است: « یا بنی آدم لایفتننکم الشیطان کما اخرج....»

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : فتنه از نظر قرآن کریم؛ درسنامه ای حاج آقای ماندگاری؛ بخش اول

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

افشاگری زاکانی از هاشمی رفسنجانی (فیلم)

دلیل تقلب در انتخابات هاشمی رفسنجانی از زبان زاکانی نماینده محترم مردم تهران ، ری و شمیرانات



کلمات کلیدی : افشاگری زاکانی در مورد هاشمی، فیلم
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

سنگ اندازی برای جلوگیری از تدفین شهدا

نزدیک به چهارهزار نفر از مردم یزد با تجمع در حسینیه میدان امیرچخماق، نسبت به سنگ‌اندازی برای تدفین شهدا اعتراض کرده و ناراحتی خود را از این رفتار مدیران استانی اعلام کرده‌اند.تشییع شهدا اصفهان 5

بر اساس اخبار دریافتی پس از آنکه با پیگیری و درخواست مردم دارالعباده یزد و امضا تومار از سوی مردم، بازاریان و کسبه این شهر مذهبی، مقرر شد تا پیکر مطهر هشت شهید گمنام دفاع مقدس در میدان امیرچخماق شهر یزد تشییع و در روز شهادت امام رضا(ع) به خاک سپرده شوند، ظاهراً این موضوع به دلیل سنگ‌اندازی مسئولان دولتی و مخالفت با محل مورد نظر مردم برای تدفین این شهدا در حال منتفی شدن است. این در حالی است که پیشنهاد یک محل مخروبه به‌عنوان محل دفن شهدای دفاع مقدس، از سوی مدیران دولتی و کم‌لطفی که از سوی مدیران دولتی نسبت به این شهدا صورت گرفته، این گمانه را قوت بخشیده است که متولیان امر تشییع و تدفین شهدا برای جلوگیری از وهن مقام این شهیدان والامقام، برنامه تدفین شهدا را لغو کرده و مردم شهر یزد در روز شهادت امام هشتم(ع)، تنها این شهدا را برای بازگشت به شهر تهران بدرقه کنند.

این در صورتی است که مدیران استانی در آخرین اقدام اعلام کردند که مجوز تدفین این شهدا در یکی از اماکن اطراف این میدان را صادر خواهند کرد، محلی که در حال حاضر یک محوطه مخروبه و انبار میراث فرهنگی بوده و حتی صاحبان خودروهای اطراف میدان نیز رقبتی برای پارک خودروهای خود در این مکان ندارند.



کلمات کلیدی : سنگ‌ اندازی برای جلوگیری از تدفین شهدا
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

روحانی در مراسم تنفیذ: پناه می برم به خدا از بستن دهان منتقدان/

«خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد رای و عجله در تصمیم گیری و تقدم نفع شخصی و گروهی به منافع مردم. همچنین به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان. یاری‌ام کن بنده مخلصی برای تو و خادم لایقی برای تو باشم و فراموش نکنم آنچه بر پیشینیان رفته است». (روحانی در مراسم تنفیذ خود: 12/5/1392)
 پیش بینی محسن رضایی از رئیس جمهوری همیشه عصبانی
در جریان مناظرات انتخاباتی سال 92، محسن رضایی که سال هاست با حسن روحانی رو در رو بوده و خلق و خوی وی را از نزدیک دیده است جمله ای به زبان جاری ساخت که بعدها مشخص شد شاید او با بیان آن جمله نه فقط کنایه ای به رفتار روحانی در آن مناظره که کنایه ای به وی برای سبک همیشگی رفتارهای وی نثار کرده است. محسن رضایی در آن مناظره ها وقتی با پاسخ تند روحانی مواجه شد گفت:« شما ببینید سؤال من چقدر مؤدبانه است ، آقای روحانی اگر بخواهد با این عصبانیت و این داد و بیدادی که کردند سکان کشور را بدست بگیرند ، خداوند رحم کند به این کشور»

 ادعای روحانی : من خیلی نقد پذیرم

حسن روحانی اما از زمان روی کار آمدن با رای لب مرزی، بارها خود را انتقاد پذیر و صبور و متحمل نسبت به نقدها نشان داده است. او حتی در جریان تنفیذ رای خود ، با به کار بردن الفاظی که همه آنرا کنایه هایی ناجوانمردانه به دولت قبل ارزیابی می کردند، از استبداد رای و بستن دهان منتقدان به خدا پناه برد و جملاتی که در صدر این نوشتار آمد را به زبان جاری ساخت. در طول بیش از یکسال و نیمه ای که دولت وی بر سر کار بوده تاکنون بارها همین جملات از سوی روحانی بیان شده و او با تعریف هایی تملق آمیز از خود، ادعای نقد پذیری نموده است:

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : روحانی در مراسم تنفیذ: پناه می برم به خدا از بستن دهان منتقدان/

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------
<      1   2   3   4   5   >>   >