بهمن 1388 - رهپویان
سفارش تبلیغ

الغوث الغوث

الغوث الغوث
سبحانک یا لا اله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب...

خداوندا! به مقربان درگاهت سوگند عاقبت ما را هم ختم به خیر بفرما. تو بهتر از ما می دانی تعهدی نیست که ما سر سالم به گور ببریم یا نه. تو خود بندگان زیادی داشته ای که خیلی راحت مخلد در نار الیم تو شدند. ما میدانیم اگر یک لحظه عقل را از ما بگیری، اگر آنی حیا و عفت را از ما بگیری، اگر طرفة العینی غیرت ما کم شود، اگر چشم به هم زدنی ما باشیم و ابلیس و اگر...، حتما و قطعا دیگر بنده تو نخواهیم بود.
بار الها!
کودکانه است که خیال کنیم با غیر تو می شود. کودکانه است فکر کنیم بدون عنایت تو می شود. ما می دانیم که هیچیم و هر چه هست تویی! ما بندگان ضعیفیم، ما هیچ نداریم، فقیر ماییم که آبرویی به درگاه تو نداریم. بیچاره ماییم که حتی نمی توانیم با تو صحبت کنیم؛ حال آنکه صحبت کردن با تو از مصاحبت با مادر نیز راحت تر، دلنشین تر و دوست داشتنی تر است.
پروردگارا!
می بینی که چقدر به درگاهت خوار و ذلیل آمده ایم، می بینی که دستمان خالی است، می بینی که آه در بساط نداریم یا که نه؛ همه وجودمان آه است به درگاهت. به فریادمان برس، دستمان را بگیر، ما جز تو کسی را نداریم...
سبحانک یا لا اله الا انت الغوث الغوث


کلمات کلیدی : الغوث الغوث
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

خانم آشوبگر، ولی آقازاده

بعد از اینکه آقازاده ای آشوبگر به نام مهدی به عنوان مأموریت نا تمام و هشت ماهه! برای دانشگاه آزاد از کشور گریخت همه تصور می کردند که دستگاه های امنیتی و مسئول به سراغ آقازاده ای خانم به نام فائزه باقیمانده خواهند رفت و انتقام ملت را از او خواهند گرفت. ولی دریغ و افسوس!
شاید این خانم آقازداده  نیز دارای مأموریتی ناتمام! هستند. مأموریتی برای ادامه جنجال آفرینی در نقاط عطف و روزهای حساس دیگر؛ شاید این خانم که تقریباً در تمامی غائله های دشمن شادکن جریان سبز حضور فعال داشته هنوز آزادانه برای خود زندگی می کند و شاید به ریش همه بخندد. خوشحالی این خانم از این است که هشت ماه پیش توانست عقده گشایی کند و حرف های درونی خود را بیرون بریزد. او در پوست خود نمی گنجد که توانست از تریبونی رسمی در یک ستاد انتخاباتی در استادیوم آزادی، « رهبری! را از آن پدر خود بداند.» او در دل خود خنده اهریمنی دارد چرا که توانست در میان چند نفر سبزپوش خودباخته و وطن فروش بگوید « زمان آقای هاشمی (آقای) خامنه ای رهبر نبود. زمان خاتمی هم رهبر نبود. از وقتی که احمدی نژاد اومد اون رهبر شد. » و حتماً او خوشحال شد که توانست در مصاحبه ای بگوید « خامنه ای ترسیده که مثل زمان شاه همه چیز از دستش خارج بشه و...» یا اینکه گفت «همه چیز تقصیر خاتمیه، اون کاری کرد که خامنه ای هوشیار بشه».
و شاید این خانم آقازاده نقشه های دیگر برای شاد کردن خود دارد.
به هر حال امیدواریم دستگاه تظلم خواهی و عدالت گستری به وظایف خود عمل کند و مقهور گول خوردگان بزرگ نما را نخورد. چرا که سیل خروشان ملت بزرگ ایران اسلامی هه این خبائث را خواهد شست و رو سیاهی به ذغال خواهد ماند.



کلمات کلیدی : خانم آشوبگر، ولی آقازاده
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

اصطلاحات فیلم برداری

- ویزور visor : چشمی دوربین.
-
کادر : نمایی که از داخل ویزور دیده می شه.
-
کلوز آپ Close Up (نمای بسته): نمایی که فقط روی موضوع متمرکز باشه. واسه آدم از نمای بسته ترین (نزدیک ترین) نما تا نیم تنه گفته می شه.
-
مدیوم شات Medium Shot (نمای میانی): نمایی که مقداری از محیط اطراف موضوع رو هم شامل می شه. نمای بازتر از Close Up تا تمام قد یه آدم، مدویم شاته.
-
لانگ شات Long Shot (نمای باز): نمای بازتر از مدیوم شات تا بی نهایت باز.
-
بک لایت Back Light (ضد نور): نمایی که زمینه موضوع روشنه و خود موضوع سیاه رنگ دیده می شه؛ مثل نمای غروب های عشقولانه.
-
زوم Zoom (بزرگ نمایی): یه کلمه آشنا که توی کامپیوتر بهش می گن Zoom In.
-
زوم بک Zoom Back (کوچک نمایی): عمل برعکس زوم که توی کامپیتر Zoom Out گفته می شه.
-
پن Pan (چرخش افقی به چپ و راست): دوربین روی یه مرکز دَوَران مثل سه پایه یا روی دست.
-
سویچ پن Switch Pan : حرکت سریع پن Pan که تصاویر نامفهوم بشه. موقع تدوین، از این حرکت واسه مرتبط کردن دو تا استفاده می شه.
-
تیلت Tilt : چرخش عمودی (بالا و پایین) دوربین روی یه مرکز دوران مثل سه پایه یا روی دست.
-
تراولینگ Traveling : حرکت جابجایی دوربین با وسایلی مثل سه پایه چرخ دار و یا ریل و یا ماشین و مثل اینا
.


کلمات کلیدی : اصطلاحات فیلم برداری
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

نگهداری از باطری موبایل

باطری دستگاههای موبایل اعم از تلفن همراه، Smart Phone و PPC از قطعات مهم سخت افزاری آنهاست. امروزه طول یک دوره شارژ باطری و طول عمر باطری های دستگاههای موبایل از فاکتورهای  هم برای خرید این دستگاه ها است. البته میزان دوره شارژ یک باطری به میزان استفاده از دستگاهها بستگی دارد ولی تکنولوژی ساخت و طرز نگهداری از آنها دو عامل خیلی مهم در دوام و کارایی باطری ها هستند. در Pocket PC به علت اینکه با پایان شارژ، دستگاه خود به خود Hard Reset شده و محتویات درون RAM پاک می شوند نگهداری صحیح از باطری بسیار مهمتر از دستگاههای دیگر است چرا که باطری های این دستگاهها در ایران چندان در دسترس نیستند. از نظر سخت افزاری باطریهای دستگاههای PPC دو نوع هستند یکی باطری اصلی و دیگری باطری Back up که باطری دوم تنها برای احتیاط است و بین 20 تا 30 دقیقه بعد از پایان باطری اصلی از کار می افتد.
در نگهداری باطری دستگاههای موبایل نکاتی هست که اینجا اشاره می کنم و البته بعضی از آنها مختص PPC است:
1- از طریق تنظیمات مختلف دستگاه میزان مصرف باطری خود را در حد نیاز تنظیم کنید: نور پس زمینه مانیتور ، مدت زمان لازم برای خاموش شدن LCD در اثر عدم استفاده (حالت Stand by) و بلندی صدای زنگهای مختلف از مهمترین آنها هستند.
2- وقتی باطری را شارژ می کنید اجازه دهید این شارژ تا 100% ادامه داشته باشد و چند دقیقه هم پس از شارژ شدن کامل صبر کنید سپس دستگاه را از حالت شارژ خارج کنید. شارژ ناکامل دستگاه ماندگاری شارژ را کم می کند.
3- حتی الامکان دستگاه را هر چه کمتر روی Cardle قرار دهید. Cardle باطری را شارژ می کند و به تجربه به من ثابت شده این شارژ دوام خوبی ندارد و از طرفی چون معمولا این شارژ مقطعی است مشکل قسمت قبلی نیز پیش می آید.
4- برای شارژ کردن دستگاه معمولا درصد زیر 9 پیشنهاد می شود (در دستگاههای موبایل زمانی که دستگاه Alarm می دهد) ولی من وقتی اجازه می دهم باطری اصلی کاملا خالی شود شارژ دستگاه هم عمر بیشتری دارد. اگر هم نمی توانید همیشه این کار را بکنید حداقل ماهی یک بار این عمل را انجام دهید.
5- دستگاههای جانبی مثل BlueTooth را در صورتی که مورد استفاده نیستند خاموش کنید چون ماندگاری شارژ را به شکل قابل توجهی کاهش می دهند.
6- در صورتیکه حس می کنید در برنامه روزانه شما زمان لازم برای شارژ باطری در صورت تمام شدن شارژ وجود نخواهد داشت پیش بینی های لازم را انجام دهید و زیاد با دستگاه کارهای غیر ضروری انجام ندهید.
7- اگر زیاد در رفت و آمد هستید داشتن یک شارژر مخصوص خودرو ضروری به نظر می رسد.
8- همیشه برای شارژ کردن از شارژر اصلی خود دستگاه استفاده کنید و در مکانهایی که جریان برق نوسان دارد احتیاط کنید.
9- اگر میزان استفاده شما از دستگاهتان زیاد است بهتر است باطری های با توانایی ذخیره بیشتر را برای دستگاهتان استفاده کنید که در برخی مدلها به همراه دستگاه ارائه می شوند و در برخی دیگر باید از بازار خریداری کنید.


کلمات کلیدی : نگهداری از باطری موبایل
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

یا علی بن موسی الرضا


زائری بارانی ام آقا به دادم میرسی

بی پناهم، خسته ام مولا به دادم میرسی
گرچه آهو نیستم اما پر از دلتنگی ام
ضامن چشمان آهوها به دادم میرسی
من دخیل التماسم را به چشمت بسته ام
هشتمین دردانه زهرا به دادم میرسی
شهادت هشتمین اختر سپهر ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تسلیت باد.


کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------
   1   2   3   4   5   >>   >