مهر 91 - رهپویان
سفارش تبلیغ

چند صدایی مجلس درباره سوال از رئیس جمهور

 

چند هفته ای از طرح سوال از رئیس جمهور می گذرد و افرادی همچون علی مطهری تلاش های بسیاری برای به ثمر رسیدن آن انجام دادند و در نهایت چهارشنبه گذشته با امضای 102 نماینده مجلس به هیات رئیسه تقدیم شد اما در چند روز گذشته خبر های زیادی از پس گرفتن امضا ها و انصراف نمایندگان به گوش می رسد.سوال از رئیس جمهور که قرار بود حول مسائل اقتصادی و بازار ارز بچرخد بعد از اتفاقات بازار بجای رنگ اقتصادی به یک بازی سیاسی تبدیل شد و نمایندگانی با آن مخالفت کردند هر چند علی مطهری می گوید:«تنها 3 نفر امضایشان را پس گرفته اند» اما خبرها حاکی از آن است که اختلافات زیادی بر سر این موضوع وجود دارد.

علی لاریجانی که عموم سوال کنندگان از اطرفیان وی در رهروان هستند هنوز در کم کردن تنش های سیاسی تلاشی نکرده است و در خصوص سوال از رئیس جمهور هم می گوید: صلاحدید را باید نمایندگان تشخیص دهند، هیات رئیسه نمی تواند به جای نمایندگان صلاح اندیشی کند، حرف ها و نظرات شخصی نمایندگان مهم است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : چند صدایی مجلس درباره سوال از رئیس‌جمهور

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

تحلیل جالب یک اندیشکده صهیونیستی درباره پیشرفتهای سایبری ایران

 

خبرنامه دانشجویان ایران: یک اندیشکده صهیونیستی با بررسی قابلیت‌های سایبری ایران و سپاه پاسداران معتقد است که ایران به یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در زمینه جنگ سایبری، تبدیل خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اندیشکده صهیونیستی «مطالعات امنیت ملی» در مقاله‌ای با عنوان «جنگ سایبری ایران» به قلم «گابی سیبونی»، رئیس برنامه جنگ سایبری در «موسسه مطالعات راهبردی امنیت ملی» و «کروننفلد»، دستیار این برنامه، می‌نویسد: در بیانیه اخیر وزیر دفاع رژیم صهیونیستی «لئون پانتا» در مورد نیاز به مقابله با جنگ سایبری ایران علیه اهداف آمریکایی، پیشرفت‌های دو سال اخیر راجع به فعالیت گسترده ایران جهت ایجاد قابلیت‌های دفاعی و تهاجمی سایبری را مورد تاکید قرار می‌دهد.

این اندیشکده در این مقاله با ابراز ترس از قدرت سایبری ایران می گوید: «مبارزه سایبری بزرگ به وسیله ایران، هم برای حمله به اهداف مختلف در تلافی تحریم‌های تحمیلی علیه آن و دفع حملات سایبری متوجه آن، ظاهرا در جریان است.»

*لفاف تکنولوژیکی ایران جهت مقابله با حملات سایبری

این مقاله در ابتدا به توسعه تکنولوژی ایران در این زمینه اشاره می کند و می گوید: «برای توسعه و اجرای راهبردی برای عملیات در فضای مجازی تلاش می‌کند. رویکرد رهبر معظم انقلاب ایران به فرصت‌ها و خطرات ذاتی فضای سایبر، که در بیانیه مارس 2012 خود در خصوص تاسیس شورای عالی فضای مجازی منعکس شد، محوریت این موضوع را در ایران نشان می‌دهد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : تحلیل جالب یک اندیشکده صهیونیستی درباره پیشرفت‌های سایبری ایران

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

افزایش پدیده کودکان سر راهی در عربستان

 

روزنامه المدینه چاپ عربستان نوشت: نمازگزاران در مسجد منطقه "العریجا" در شهر ریاض پایتخت عربستان بامداد روز سه‌شنبه حاضران متوجه دختر نوزادی شدند که درون یک جعبه گوجه فرنگی قرار داده شده بود.

این روزنامه افزود: درپی یافته شدن این نوزاد، یکی از نمازگزاران سریعا با مراجع امنیتی امنیتی و سازمان هلال احمر تماس گرفت.خبرگزاری فارس: افزایش پدیده کودکان سر راهی در عربستان

روزنامه المدینه به انتقلا این نوزاد به بیمارستان اشاره کرد و نوشت: پدیده نوزادان سر راهی اخیرا در برخی از استان‌ها و مناطق عربستان تکرار شده است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : افزایش پدیده کودکان سر راهی در عربستان

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

عبادت خدا در دهه اول ذی الحجه بالاتر از شب قدر است

 

 آیت‌الله مجتبی تهرانی از اساتید بر جسته اخلاق به مناسبت فرا رسیدن ماه پر خیر و برکت ذی‌الحجه و ایام حج، سفارش‌هایی را برای عاشقان طریق الهی بیان کرده است که مشروح آن در ذیل می‌آید:

 خبرگزاری فارس: عبادت خدا در دهه اول ذی‌الحجه بالاتر از شب قدر است

انسان باید فرصت‏طلب باشد!

أعوذ بالله من الشیطان الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم

و الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین و لعنة الله علی أعدائهم أجمعین؛

 

دهه اوّل ماه ذیحجّه از ایامی است که از نظر ارزشی در روایات ما خیلی بر روی آن تأکید شده و حتی آن را با ماه مبارک رمضان مقایسه کرده‏اند. در یک آیه شریفه آمده است که: «ووَاذْکُرُواْ اللّهَ فِی أَیَّامٍ مَّعْدُودَاتٍ» ما در روایات داریم که حضرات معصومین علیهم‌السلام می‌فرمایند: ایام معدودات، همان دهه اول ماه ذیحجّه است. در این ایام زیاد خدا را ذکر کنید! حالا من به بعضی از آن روایات اشاره می‌کنم.

در روایتی دارد: قال رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم: «مَا مِنْ أَیَّامٍ أَزْکَى عِنْدَ اللَّهِ تَعَالَى وَ لَا أَعْظَمَ أَجْراً مِنْ خَیْرٍ فِی عَشْرِ الْأَضْحَى» رسول خدا (ص) فرمود: هیچ ایامی پاکیزه‌تر و بزرگتر از نظر اجر و پاداش در مورد اعمال، از دهه اضحی نیست؛ دهه اضحی هم همین دهه اول ذیحجه است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

قورباغه شیشه ای!

به گزارش سرویس خواندنی‌های خبرگزاری فارس، تصاویری که مشاهده می‌کنید از نوعی قورباغه است که «قورباغه شیشه‌ای» نامیده می‌شود. این نام از این جهت به این نوع از قورباغه‌ها داده شده چون دارای بدنی شفاف هستند، بگونه‌ای که شما حتی می‌توانید قلب این حیوان را نیز در بدن وی مشاهده کنید.خبرگزاری فارس: قورباغه شیشه‌ای! + تصاویر



کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------
   1   2   3   4   5      >