رهپویان
سفارش تبلیغ

دولت تدبیر و امید 500 روز به جلو یا 34 سال به عقب

وقتی هنوز بسیاری از واقعیت های سفر نیویورک به اطلاع عموم مردم نرسیده و وقتی دو نکته از مسائل مربوط به این سفر به نقل از آن چه در جلسه کمیسیون امنیت ملی توسط وزیر امور خارجه ذکر شده، در روزنامه ای نقل می شود، وزیر مربوطه به دلیل فشارهای وارده بر او، کارش به بیمارستان می کشد، مردم درباره چه چیزی باید در نظرسنجی شرکت کنند!؟ 

علاوه بر همه اینها باید گفت که مردم در آخرین نظرسنجی علمی و قانونی کشور شرکت کردند و در حالی که آمریکایی ها آنها را به عدم حضور درپای صندوق رأی دعوت می کردند، مردم ایران اسلامی پای صندوق های رأی حضور یافتند و با مشارکت 35 میلیونی«نه به آمریکا» را رقم زدند. بنابراین نگرانی ما از نتیجه نظرسنجی نیست بلکه معتقدیم نه تنها مردم و نمایندگان آنها مخالف چنین رابطه و مذاکره ای هستند بلکه این اقدامات را نوعی خدشه در غرور ملی خود می دانند. نگرانی اصلی و شک ما به جریان سازشی است که امروز خود را سخنگوی دولت کرده و با مشورت هایش، حتی با تحریف سخنان امام راحل در خصوص بدیهی ترین اصول کشور، حرکت های نابجای اخیر را در کارنامه دولت ثبت کردند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : دولت تدبیر و امید 500 روز به جلو یا 34 سال به عقب

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

مدعیان نظرسنجی، مذاکرات را از مردم پنهان کردند!

در کنار این همه بی‌تدبیری، بامزه‌ترین بخش اقدامات دولت تدبیر و امید در ماه‌های اخیر، اعلام همزمان «لزوم نظرسنجی از مردم در ارتباط با مسائل سیاست خارجی و ازجمله رابطه با آمریکا» و «محرمانه بودن مذاکرات هسته‌ای» است. عقلاً و منطقاً این دو اعلام، دارای تناقض ذاتی و پارادوکس درونی هستند.

مردم چگونه باید درباره مذاکراتی که حاضر نیستید محتوای آن را با آنها درمیان بگذارید و تبعات آن مذاکرات نظر بدهند؟ طنز عجیبی است؛ مردم درباره مذاکرات پنهان که اخبار متعارض و متناقض از آن بیرون می‌آید و به‌گفته دولت اصلی‌ترین مسئله ما بین ما و آمریکا همین مسئله هسته‌ای است چگونه باید نظر بدهند؟ وقتی وزیر خارجه به اظهارات خود در کمیسیون امنیت ملی مجلس (که به تأکید چند نماینده اصولگرا و مورد وثوق، آن اظهارات از زبان وزیر خارجه بیان شده و فایل صوتی بازخوانی شده نیز نشان می‌دهد که وزیر خارجه اعتراف به نابجا بودن برخی اقدامات را داشته) پایبند نیست مردم چگونه باید نظر بدهند؟ هنوز روشن نیست که وعده پذیرش پروتکل الحاقی به عنوان گام اول مطرح شده یا گام آخر، خوب! مردم راجع به این موضوع مبهم، چه بگویند؟ غصه دلسوزان آن است که در پایان این قصه، سانتریفیوژها نچرخد در حالی که چرخ هیچ کارخانه‌ای هم نمی‌چرخد و هیچ نشانه‌ای از تلاش درون‌زا در جهت بهبود اقتصاد و تولید ملی در سپهر سیاسی دولت مشاهده نمی‌شود، دولتی که شیردال تقلبی را تحویل می‌گیرد و به آن افتخار می‌کند و در سابقه مدیریت هسته‌ای خود درّ را با آب نبات تعویض کرده این بار چه خوابی برای مردم دیده است؟ ما عمیقاً نگرانیم.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : مدعیان نظرسنجی، مذاکرات را از مردم پنهان کردند!

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

رفتار نابخشودنی گروهی اندک اما گستاخ در شام غریبان + تصاویر

متاسفانه در شام غریبان امسال افرادی اندک با ظاهر های بسیار زننده و در حالی که خنده بر لب داشتند ، شمع به دست در عزای اباعبدلله می خندیدند ، این عده اندک اما گستاخ بدعتی آشکار و آفتی واضح در سنت دیرینه عزاداری آفریده اند.

بدحجابی در شام غریبان

خیابان‌های پایتخت همزمان با شام غریبان حسینی تاریک‌تر و محزون‌تر ازدیگر شب‌های دهه اول ماه محرم است. دیگر خبری از دسته‌های عزاداری پرتعداد در خیابان‌ها نیست و عدد آنها بسیار کاهش یافته است. سقاخانه‌های موقت و ایستگاه صلواتی در بسیاری از خیابان‌ها دیده می‌شود. آلونک‌های کوچک از جنس گِل و آجردر کنار سقاخانه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی بنا شده و مردم دسته دسته می‌آیند و شمع روشن می‌کنند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : تصاویر، رفتار نابخشودنی گروهی اندک اما گستاخ در شام غریبان

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

هم آخور بودن شمرهای 88 با شمر 61

افسران - هم  آخور بودن شمرهای 88 با شمر 61



کلمات کلیدی : هم آخور بودن شمرهای 88 با شمر 61
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

راز حکم معاون اول

عصر دیروز (شنبه) رسانه‌ها خبر دادند که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، در حکمی رستم قاسمی را به عنوان مشاور خود منصوب کرده است. این حکم در نگاه اول، تعجب ناظران و اهالی رسانه را برانگیخت. چرا در میان اینهمه گزینه، جهانگیری برای رستم قاسمی حکم زده است؟!

به نظر می‌رسد که آقای جهانگیری پس از مدت‌ها جلوس بر کرسی معاون اولی، با واقعیت‌ها مواجه شده است. این روزها او خوب می‌داند که شعاردادن و بد و بی‌راه گفتن به قبلی‌ها تاریخ مصرف اندکی دارد و مردم از وی و همکارانش انتظار دارند که وعده‌های دولت تدبیر و امید را تحقق ببخشند. شاید آقای جهانگیری هنوز هم در مقابل رسانه‌ها و در تریبون‌های رسمی، دولت قبل را منکر شود؛ اما او اکنون خوب می‌داند که رستم قاسمی و امثال او بودند که نگذاشتند خلف وعده‌ای در واریز شدن یارانه‌ها رخ دهد. او به‌خوبی از نقش رستم قاسمی در دور زدن تحریم‌ها و «جابه‌جایی‌ها» آگاه است و می‌داند که «کلید» اصلی همان «رستم پاسدار» است. ظاهراً معاون اول کابینه تدبیر پس از سه ماه متوجه شده است که ژنرال‌های پیر دولت فعلی اگرچه سوابق و ادعاهای زیادی دارند، اما در عرصه عمل، دستشان خالی است.

 

رستم قاسمی را بسیاری «مرد فروش نفت و دور زدن تحریم‌ها» و یکی از عوامل اصلی تأمین ارز کشور در دولت قبل به‌ویژه در بخش یارانه‌ها و... می‌دانند.



کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >