رهپویان
سفارش تبلیغ

گفت و گوها در گردنه صعب العبور

گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران با گروه 1+5 که از چهارشنبه گذشته در ژنو آغاز شده و همچنان ادامه دارد، وارد چهارمین روز خود شده است.

بسته بودن کامل محیط مذاکرات، اجازه نمی‌دهد هیچ خبری از روند مذاکرات به بیرون درز کند و اندک اخبار در این باره نیز اخباری است که آقایان ظریف و عراقچی و سخنگوی کاترین اشتون، آن هم در قالبی بسیار کلی به رسانه‌ها داده‌اند.چنین فضایی رسانه‌ها را به سمت گمانه‌زنی‌های متفاوت و بعضاً متناقض کشانده است تا آنجا که برخی مدعی هستند طرف غربی به هیچ وجه حق غنی‌سازی ایران را به رسمیت نمی‌شناسد و برخی اعلام می‌کنند که طرف غربی این حق را پذیرفته و اختلاف برسر جزئیات آن است. بسته نگه‌داشتن فضای مذاکرات، گمانه‌زنی‌های گوناگون رسانه‌ای و کلی‌گویی‌های طرف ایرانی و غربی و اذعان هر دو به پیشرفت آرام و سخت و وجود برخی اختلافات و نیز تصمیم وزرای خارجه کشورهای گروه 1+5 برای سفر به ژنو در ساعات آینده و حضور در مذاکرات، همه بیانگر رسیدن مذاکرات به نقطه حساس و تعیین‌کننده است. خارج از فشارهای سیاسی و رسانه‌ای که غربی‌ها و به‌ویژه آمریکایی‌ها از چند روز پیش آغاز کرده‌اند و هنوز هم ادامه دارد، مانند سخنان تکراری و تهدید‌آمیز اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا که گفت همه گزینه‌ها روی میز است و جوسازی پانزده سناتور آمریکایی برای پیگیری طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران و ادعای دستگاه دیپلماسی آمریکا که ایران حق غنی‌سازی ندارد، طرف ایرانی باید با لحاظ کردن دو نکته محکم و استوار در پی تأمین تمامی حقوق مسلم ایران باشد: 1- پشت چهره‌ای که غرب تلاش می‌کند بسیار قاطع و مقتدر نشان دهد، کاملاً‌ خالی است و غرب فقط قدرت‌نمایی می‌کند تا شاید ترفندش موفق افتد و امتیاز بیشتری از ایران بگیرد والا اگر اشتیاق آن‌ها برای پایان دادن به مباحث طولانی هسته‌ای بیشتر از ایران نباشد، کمتر نیست. 2- طرف ایرانی باید مطالبه حق غنی‌سازی را در رأس حقوق هسته‌ای قرار دهد و به هیچ وجه از آن کوتاه نیاید. به نظر می‌رسد چالش اصلی هم که مانع از توافق مذاکرات در حال جریان شده، همین بحث است؛ زیرا حق غنی‌سازی، افزون بر دارا بودن ارزش علمی و پایدار که از ارکان توسعه در دهه‌های پیش روست، به علت سست کردن پایه‌های علل حضور پرونده ایران در شورای امنیت سازمان ملل و قطعنامه‌های شش‌گانه‌ای که علیه ایران صادر شده، برای دو طرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ از این رو طرف غربی احساس می‌کند با پذیرش حق غنی‌سازی ایران، همه داشته‌هایش برباد می‌رود و سرسختانه مقاومت می‌کند، هرچند که اگر این حق را نیز به‌نوعی بپذیرد، سنگ‌اندازی‌هایش ادامه پیدا می‌کند.



کلمات کلیدی : گفت‌ و گوها در گردنه صعب‌ العبور
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

جنتی در سه ماهه گذشته 2 اتوبوس آدم وارد وزارتش کرده است + لیست ا

 

علی جنتی

 

به گزارش همت نیوز، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که با آغاز بکار دولت دهم سکان هدایت این وزارتخانه را در دست گرفته است، تاکنون 72  نفر از یاران خود را وارد مسئولیتهای مختلف مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرده است.

با احتساب هر اتوبوس 40 نفر، جنتی تاکنون چیزی حدود 2 اتوبوس آدم وارد وزارت کرده است که تقریبا می توان گفت در هر 3 روز، 2 مدیر و مسئول در این وزارتخانه توسط علی جنتی منصوب شده اند.

در ادامه، لیست اسامی افراد برکنار و اخراج شده از وزارت ارشاد و افراد وارد شده به این وزارتخانه آمده است.


کلیدواژه ها:  


کلمات کلیدی : جنتی در سه ماهه گذشته 2 اتوبوس آدم وارد وزارتش کرده است، لیست اسامی
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

هر پنج باری که تندروها مانع نزدیکی ایران و آمریکا شدند

یکی از پایگاه‌های اینترنتی تندرو اصلاح‌طلب در مطلبی با عنوان «هر پنج باری که تندروها مانع نزدیکی ایران و آمریکا شدند»، ضمن تندرو خواندن مردم انقلابی ایران و درج عکسی که مردم در حال عبور از روی عکس و پرچم آمریکا هستند، نوشت: «در طول 35سال انقلاب، حدود ششبار ایران و آمریکا به هم نزدیک شده، ولی هربار به نوعی از هم دور شدند. شاید در این بار ششم در دولت روحانی این نزدیکی به موفقیت و پیروزی در عرصه سیاسی برای جمهوری اسلامی رقم بخورد.» البته این پایگاه اصلاح‌طلب نگفته است که آنچه مانع نزدیکی ایران و ‌آمریکا شده، استمرار دشمنی آمریکا با ایران بوده است.

پویش «هر پنج باری که تندروها مانع نزدیکی ایران و آمریکا شدند» در یادداشتی در تاریخ دوم آذر آورده است:
در طول 35 سال انقلاب حدود 6 بار ایران و آمریکا به هم نزدیک شده ولی هربار به نوعی از هم دور شدند. شاید در این بار ششم در دولت روحانی این نزدیکی به موفقیت و پیروزی در عرصه سیاسی برای جمهوری اسلامی رقم بخورد.

پویش - سرویس سیاسی : در طول 35 سال انقلاب حدود 6 بار ایران و آمریکا به هم نزدیک شده ولی هربار به نوعی از هم دور شدند. شاید در این بار ششم در دولت روحانی این نزدیکی به موفقیت و پیروزی در عرصه سیاسی برای جمهوری اسلامی رقم بخورد. بار اول در دولت موقت مهندس بازرگان و سفر الجزایر، به آمریکا نزدیک شدیم ولی با تسخیر لانه جاسوسی دور گشتیم. بار دوم در دولت بنی صدر با پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا نزدیک شدیم و با حمله نظامی طبس دور گردیدیم. بار سوم در دولت‌های شهید رجایی و مقام رهبری به گفتگو نزدیک شدیم (قضیه مک فارلین) و با مسائل جنگ و مجلس دوباره دور گشتیم. بار چهارم در دولت هاشمی به واسطه چند کشور از جمله عربستان به مراحلی از نرمش و مذاکره رسیدیم و دوباره به دلیل جریانات رادیکالیزم داخلی دور شدیم. بار پنجم در دولت خاتمی با بحث گفتگوی تمدن‌ها در اجلاس نیویورک به مراحلی از کاهش خصومت و گشایش زمینه گفتگو رسیدیم و دوباره به دلیل جریانات تندروی داخلی و خرابکاری منافقین در خارج از کشور و اتهام هسته‌ای از هم دور شدیم. بار ششم در دولت روحانی به دلیل مذاکرات هسته‌ای، مسائل سوریه و مساله تحریم‌ها باب مذاکره کم کم رو به گشایش است و این بار نیز مخالفین و تندروهای داخلی و خارجی بسیج شده‌اند تا به هر قیمتی شده یکبار دیگر این نزدیکی به دوری و دشمنی تبدیل شود و کماکان مثل سابق دیوارهای بی‌اعتمادی بالا رود و ایران در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی منزوی و محدود و محروم باقی بماند. هرچند که تا اینجا این سنگ اندازی‌ها بی‌ثمر نبوده و مذاکرات را در دست انداز انداخته است. امروز جالب است که کشورهای عربی و خاورمیانه، کشورهای اروپایی، اسراییل غاصب و حتی روسیه، چین و هند با دوستی و مذاکره بین ایران و آمریکا مخالفند و این موضوع برای سیاستمداران جهان دارای معانی و مفاهیم شگفت انگیز و جالبی می‌تواند باشد. اینطور پیداست که با بهبود رابطه ایران و آمریکا بسیاری از کشورهای همسایه و دنیا احساس ضعف خواهند کرد و حتی به لحاظ اقتصادی وضعیتشان دچار افت خواهد شد. امید است این بار بزرگان و سیاستمداران ایران و جهان عاقلانه به میدان بیایند و ضمن حفظ حقوق و منافع کشورشان، دسیسه‌های دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب کنند.


کلمات کلیدی : هر پنج باری که تندروها مانع نزدیکی ایران و آمریکا شدند
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر کشور

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
والحمدلله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على اله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّةالله فى الارضین. السّلام علیک یا اباعبدالله و على الارواح الّتى حلّت بفنائک علیک منّى سلام‌الله ابداً ما بقیت و بقى اللّیل و النّهار و لا جعله الله آخر العهد من زیارتک، السّلام على الحسین و على علىّ بن‌الحسین و على اولاد الحسین و على اصحاب الحسین، الّذین بذلوا مهجهم دون الحسین علیه السّلام.

 این جلسه، جلسه‌ى بسیار مهمّى است؛ بسیج مظهر عظمت ملّت و نیروى کارآمد درونىِ کشور ما است. این جلسه هم جلسه‌ى فرماندهان است؛ ده‌ها هزار فرمانده بسیجى در اینجا جمع شدید؛ حجم پر افتخار بسیجِ مردمى را از یک چنین اجتماعى میشود حدس زد؛ براى دوستان نظام و انقلاب و کشور مایه‌ى خرسندى هستید، مایه‌ى امید و اعتمادید، و براى بدخواهان و دشمنان و کینه‌ورزان مایه‌ى بیم و هراس.
 تقارن هفته‌ى بسیج هم با این ایّام که ایّام حماسه‌ى بزرگ تاریخ اسلام است، یک اتّفاق مطلوب و مغتنم است. منظورمان [از] حماسه‌ى بزرگى که عرض کردیم، حماسه‌ى زینب کبرى (سلام الله علیها) است که مکمّل حماسه‌ى عاشورا است؛ بلکه به یک معنا حماسه‌اى که بى‌بى زینب کبرى (سلام الله علیها) به‌وجود آورد، احیاکننده و نگه‌دارنده‌ى حماسه‌ى عاشورا شد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر کشور

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

دو نکته درباره مذاکرات هسته ای

رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای:

بنده اصرار دارم بر حمایت از مسئولانى که اجراى کار برعهده‌شان است، از همه‌ى دولتها بنده حمایت میکنم و وظیفه‌ى ما است. این یک طرف قضیّه است که قطعى است. از آن طرف اصرار دارم بر تثبیت حقوق ملّت ایران، از جمله مسئله‌ى حقوق هسته‌اى؛ از حقوق ملّت ایران یک قدم عقب‌نشینى نباید بشود.

برای نمایش در اندازه بزرگتر کلیک کنید.



کلمات کلیدی : دو نکته درباره مذاکرات هسته‌ای
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >