رهپویان
سفارش تبلیغ

شکست روزه سیاسی در قم؛ گزارشی به نام مجلس نهم با ادبیات مجلس ششم

در پی نشر گزارش هیئت بدوی تحقیق از حادثه 22 بهمن قم که قرار بود پس از قرائت آن در یک جلسه غیرعلنی مجلس کلیات آن به رأی گذشته شود و پس از آن مجلس به جزئیات و مستندات آن وارد شود و در ادامه رأی گیری شود آیا گزارش به قوه قضائیه ارسال شود یا خیر، روز گذشته در اقدامی تعجب بر انگیز گزارش غیر محرمانه این هیئت منتشر و تأسف بارتر از آن در فضای مجازی که مورد گلایه های چند باری رهبری معظم انقلاب است بارها مورد بازانتشار قرار گرفت. این در حالی است که علاوه بر طی نشدن مراحل فوق در مجلس شورای اسلامی که باید خود مظهر رعایت قانون باشد، نام افراد و نهادهایی برده می شود که در هیچ یک از مراجع قضایی تفهیم اتهام نشده اند.

«هفته نامه 9دی» در اقدامی شگفت انگیز با برشماری بندهای گزارش به سوگیری و مبهم بودن گزارش اشاره نموده که عیناً درج می شود:

مشاهدات یک شاهد عینی از شکسته شدن حرمت حرم حضرت معصومه(س) و 22 بهمن

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : شکست روزه سیاسی در قم؛ گزارشی به نام مجلس نهم با ادبیات مجلس ششم

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

تایید صلاحیت دکتر روحانی و عارف با وساطت آیت الله جنتی

به گزارش بولتن نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک بعدازظهر تابستانی در خیابان «امام‌خمینی» در یکی از اتاق‌های شورای نگهبان، با او به گفت‌وگو می‌نشینیم. اما در ابتدای مصاحبه متوجه شدم که احتمال انتصاب دوباره او به سخنگویی وجود دارد. تا جایی که گروهی از خبرنگاران هم درحال جمع‌آوری امضا برای بازگشت دوباره سخنگو هستند. در گفت‌وگو اما بحث به همه‌جا کشید، از سازوکار رای‌دهی در شورا تا ردصلاحیت‌ها و نقش آیت‌الله جنتی و... . کدخدایی بدون سانسور و به تفصیل به همه سوال‌های ما پاسخ داد.  


الان چه کسی سخنگوی شورای نگهبان است، شما هستید؟  

نه، باید دوباره انتخابات برگزار و سخنگو هم انتخاب شود. امروز که خدمت شما هستم به عنوان سخنگو صحبت نمی‌کنم. 

 امکان دارد دوباره سخنگو شوید؟  


به نظر آقایان و تصمیم شورا بستگی دارد. 

 یکی از ایراداتی که به شورای نگهبان گرفته می‌شود علنی‌نبودن جلسات است اخیرا یکی از حقوقدان‌ها گفته بود که مشکلی از این بابت نیست و می‌توان جلسات را علنی برگزار کرد. واقعا چرا تا به حال این اتفاق نیفتاده و مثل مجلس جلسات علنی برگزار نشده است. آیا این ممنوعیت در قانون هست یا رویه خود شوراست؟  

درباره علنی‌بودن جلسات شورا ما نیاز به قانون داریم و صرفا با یک اظهارنظر نمی‌توان گفت جلسات علنی بشود یا نشود. مثلا در قانون اساسی آمده که جلسات مجلس یا مراجع رسیدگی در دادگستری باید علنی باشد مگر مواردی که قانون تعیین کرده است. نکته دوم این است که ما برای چه دنبال علنی‌بودن هستیم؟ برای مراجع سیاسی که تصمیم‌گیری‌های کلان را برعهده دارند و وارد جزییات نمی‌شوند و جاهایی که پای حیثیت و شخصیت افراد مطرح است معمولا قانونگذار محدودیت‌هایی قایل شده است.  
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : تایید صلاحیت دکتر روحانی و عارف با وساطت آیت الله جنتی

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

پرده برداری از رازهای قطعنامه 598

کتاب «راز قطعنامه» جلد 48 از مجموعه نیمه پنهان، یکی از چالش برانگیزترین کتاب‌هایی است که از سوی دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان در اختیار تاریخ‌پژوهان و عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است. کامران غضنفری پژوهشگر و نویسنده کتاب، تلاش کرده است تا پاسخ سؤالات درباره پذیرش قطعنامه 598، را از راه رجوع به مستندات و واقعیت‌های آشکار و پنهان به دست آورده و با جمع آوری اظهارنظرها و مسولان و فرماندهان جنگ، خواننده را به کشف حقایق تاریخی رهنمون سازد. نویسنده کتاب در بخش پایانی کتابش و در پاسخ به اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی درباره مسائل مطرح شده به بخشی از سوابق خود اشاره می کند. وی در سال 1354 وارد دانشگاه و فعالیتهای سیاسی علیه رژیم شاه شده است و در سال 1356 نیز در جریان تظاهرات خایابانی بازداشت و از آن پس نیز حضوری فعال در همه عرصه های مبارزاتی داشته است، غضنفری در پاسخ به جبهه ندیده خوانده شدنش توسط هاشمی رفسنجانی اشاره می کند که از هفته اول آغاز جنگ، برای اعزام به جبهه ثبت نام کرده است و در اواخر مهر 59  به جبهه اعزام شده است، وی در سال 1360نیز دو بار هدف ترور منافقین قرار گرفته است.

 سرویس حماسه 9 دی به مناسبت سالگرد پذیرش قطعنامه در سال 1367 گفتگویی با نویسنده این کتاب ترتیب داده است:

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : پرده برداری از رازهای قطعنامه 598

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

مخالفان دولت سیاسی اند یا ...!؟

شکی نیست مخالفت ها و کارشکنی های مجلس و اعضای برجسته آن به خاطر نزدیکی آنها با هاشمی رفسنجانی است.

کسی که رهبری در مورد ایشان فرمود: «من در موارد متعددى با آقاى هاشمى اختلاف‌نظر داریم، بین ایشان و بین آقاى رئیس جمهور از همان انتخاب سال 84 تا امروز اختلاف‌نظر بود، الان هم هست؛ هم در زمینه‌ى مسائل خارجى اختلاف‌نظر دارند، هم در زمینه‌ى نحوه‌ى اجراى عدالت اجتماعى اختلاف‌نظر دارند، هم در برخى مسائل فرهنگى اختلاف‌نظر دارند؛ و نظر آقاى رئیس جمهور به نظر بنده نزدیکتر است

بنابراین مخالفت های مکرر مجلس با احمدی نژاد فقط سیاسی است و بهانه های قانون و... چاشنی آن می شود. در گزارش های چند باره رئیس جهمور به ویژه دو نوبت آن در محضر انقلاب همه دورغ پراکنی ها علیه خدمات گسترده دولت بر ملا شد. به ویژه آنکه صدا و سیما نیز در انعکاس این خدمات به وِیژه سلسله گزارش های مهر ماندگار این وظیفه خطیر را به خوبی انجام می دهد. لذا مخالفان دولت پروژه و بلکه پروسه ای سیاسی را دنبال می کنند تا جدول فتنه روز به روز تکمیل شود.



کلمات کلیدی : مخالفان دولت سیاسی اند یا ...!؟
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

خوانندگی یک زن درخانه هنرمندان هنگام افطار!+ عکس

به گزارش جوان‌آنلاین، خانه هنرمندان یعنی همان جایی که ایران شهر نشین ها هر روز صاحبان سبک های مختلف هنر را می بینند میهمان تک نوازی و خوانندگی یک زن در میان همهمه ی دستان نا محرمان بود تا شاید بتواند سبک جدیدی از نوازندگی را اجرا کند.

چهچه ی لحظه افطار یک بانو تلاش می کرد تا سبکی را نشان دهد که بوی «به سوی کربلای حسین » و حتی بازمانده های جنگ «ماه عسل» را هم در خود فرو برد .سبکی که با سبک هنرمندان لحظه های افطار جبهه های جنگ فاصله داشت

 

 


این اقدام خانه هنرمندان در حالی صورت پذیرفته است که انتظار می رفت حرمت ماه میهمانی خدا را آنگونه که شایسته این ماه است نگه دارند نه آنگونه که خود شایسته هستند .



کلمات کلیدی : خوانندگی یک‌ زن درخانه هنرمندان هنگام افطار!، عکس
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------
<   <<   21   22   23   24   25   >>   >