شاخصهای انتخابات در مکتب امام خمینی(ره) - رهپویان
سفارش تبلیغ

شاخصهای انتخابات در مکتب امام خمینی(ره)

آقایان در یک محیط آرام مسائلی که دارند با آرامش بیان کنند. اختلافاتی که در دیدها دارند، در سلیقه‏ها دارند، اینها را با یک آرامش خاطر بیان کنند و حل و فصل کنند و راجع به مسائل کشور هم که در آنجا می‏آید، باز هم با یک محیط آرام. در محیط آرام ‏است که عقلها می‏توانند کار بکنند.

آن روزی که غضب توی کار آمد، عقل کنار می‏رود. قوه غضبیه هر وقت به راه افتاد، عاقله را کنار می‏زند،[شخص ] از روی بی‏عقلی صحبت می‏کند.

مهم در همه افراد، و خصوصاً شما آقایان که در مجلس هستید، و مجلس مبدأ همه چیزهایی است که در کشور واقع می‏شود، مهم این است که در مقام بیان مسائل و رد مسائل، انتقاد و تکذیب، به آنجا نرسد که قوه عقلیه کنار، و با قوه غضبیه انسان وارد میدان بشود. اگر یک کسی هم فرض کنید از زبانش یک مطلبی بر خلاف شما صادر شد، شما بروید و مطلب را منطقی صحبت کنید، با داد و فریاد و ـ خدای نخواسته ـ حرف زشت زدن کار درست نمی‏شود. جز اینکه اگر ـ خدای نخواسته ـ این امور تکرار بشود در مجلس، کم کم ـ هیچ امر فاسدی یکدفعه سراغ آدم نمی‏آید.
امیدوارم که از این به بعد یک قدری توجه بکنند که این محیط مجلسی که نمایش داده می‏شود در همه کشور، و بعضی جاهای دیگر هم، یک طوری نباشد که وقتی این محیط در منظر مردم واقع شد، مردم از اینکه این وکیل را انتخاب کرده‏ اند پشیمان بشوند. یک طوری نباشد که از آن راهی که همه مردم دنبال آن راه هستند کنار برود.

مجلس باید یک محیطی باشد که با کمال تفاهم و خیرخواهی برای ملت و کشور، مسائل را پیش بیاورند. انتقاد می‏کنند، انتقاد خیرخواهانه باشد. جواب انتقاد می‏دهند، آن هم خیرخواهانه باشد. و منظره مجلس یک منظره صالح باشد، که مردم وقتی که این منظره را دیدند بگویند چه کار خوبی کردیم که یک همچو اشخاص صحیح را در مجلس بردیم. و یک وقت ـ خدای نخواسته ـ طوری نباشد که مردم پشیمان بشوند از رأیی که داده‏اند.

دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی



کلمات کلیدی : شاخص‌های انتخابات در 'مکتب امام'
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------