نظام صالح سرنگون خواهد شد - رهپویان
سفارش تبلیغ

نظام صالح سرنگون خواهد شد

نظام صالح سرنگون خواهد شد

به گزارش خبرنگار اسلام تایمز از صعده با پا فشاری "عبدالله صالح" برای ماندن در راس حکومت ناآرامی ها گسترش یافته و حکومت وی به زودی سرنگون خواهد شد. مجامع بین المللی نیز فشار خود را بر صالح بیشتر می کنند تا طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج را بپذیرد و به این ناآرامی ها پایان دهد.

گروه اوراسیا در این گزارش بیان داشت بعید است صالح تا سال 2011 بر مسند حکومت باقی بماند و با گسترش نا آرامی های موجود در کشور حکومت وی سرنگون خواهد شد. یمن در هفته گذشته شاهد نا آرامی های گسترده بوده است. در مناطق مختلف صنعاء نزاع میان قبایل محلی و نیروهای صالح وجود داشته و در تعز نیز نیروهای صالح به روی تظاهرکنندگان آتش گشودند و در زنگبار میان گروه القاعده و اسلام گرایان مسلح درگیری وجود داشته است. ساکنان در شهر صنعاء روز چهارشنبه صدای انفجار های گوناگونی را شنیده اند که حاکی از درگیری میان افراد قبیله حاشد با نیروهای صالح بوده است.
مجوعه اوراسیا که یک مجموعه پژوهشی است در این گزارش بیان داشت: تنها راه حل بحران یمن کناره گیری صالح از قدرت به صورت مسالمت آمیز است و در غیر این صورت نیروهای نظامی ملحق شده به انقلاب به اتفاق قبایل یمن حکومت وی را سرنگون خواهند کرد.
صالح بعد از 33 سال حکومت بر یمن شاهد تظاهرات گسترده مردمی است که مردم خواستار کناره گیری وی از حکومت هستند با توجه به عدم کناره گیری وی نیروهای قبیله ای که از مردم حمایت می کنند با نیروهای وی وارد جنگ شده اند. همچنین تعداد زیادی از نیروهای نظامی وفادار به صالح و ایادی وی بعد از دیدن جنایات وی به انقلاب مردم ملحق شده اند.



کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------