نتانیاهو چهره واقعی آمریکا را رو کرد - رهپویان
سفارش تبلیغ

نتانیاهو چهره واقعی آمریکا را رو کرد

به گزارش اسلام تایمز به نقل از خبرگزاری مهر، "عبدالباری العطوان" در مطلبی با عنوان "واکنش حماس و فتح چیست؟" نوشته است : بر خلاف برخی که سخنان "بنیامین نتانیاهو" در برابر کنگره آمریکا را دارای موضوع تازه ای ندانستند کلمات وی سرشار از پیام بود.

پیام نخست این بود که "باراک اوباما" حاکم آمریکا نیست، بلکه این لابی یهودی حامی اسرائیل بر این کشور حکومت می کند و همه سیاستهای واشنگتن بر اساس دیکته های آنها ترسیم می شود.

دومین پیام به ابومازن بود، زیرا مشخص شد که رئیس تشکیلات خودگردان به مدت بیست سال در مسیر اشتباه حرکت می کرده است.
پیام سوم به رهبران عربی بود چه آنهایی که سرنگون شده اند چه کسانی در مسیر سقوط قرار دارند که طرحهای سازشکارانه آنها بی نتیجه بوده است.نتانیاهو به همه رهبران اعلام کرد که هر تلاشی باید مطابق خواسته های اسرائیل باشد.
پیام چهارم به جنبش حماس بود که یا باید تغییر رویه دهد، در غیر این صورت باید منتظر عواقب آن باشد.پیام آخر نخست وزیر اسرائیل به میلیونها عرب در داخل اراضی اشغالی و خارج آن بود که صلحی در کار نخواهد بود.
عطوان در ادامه می نویسد : هنگامی که مشاهده کردم اعضای کنگره آمریکا با چه شدتی برای نتانیاهو دست می زدند به عنوان یک عرب خجالت کشیدم که حاکمان ما برده آنها(آمریکایی ها) هستند و همه انقلابهای مردمی باید ادامه داشته باشد.

وی افزود: نخست وزیر اسرائیل همه تلاشهای تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل را بر باد داد و دروغ بزرگی را که ابومازن درباره صلح باور کرده بود، نابود کرد.نتانیاهو با این موضعگیری شفاف در واقع خیال همه را آسوده کرد که صلحی در کار نخواهد بود.
سردبیر روزنامه القدس العربی بیان کرد: نتانیاهو چهره واقعی آمریکا را برای بسیاری از اعراب و مسلمانان آشکار کرد و این که سیاستگذاران واقعی آمریکا چه گروهی هستند.نمایندگان کنگره آمریکا که به طور مکرر برای نتانیاهو دست می زدند دوست اعراب و مسلمانان نیستند و نمی توانند مردم کشورهای عربی را یاری کنند.



کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------