آیا « ظهور بسیار نزدیک است؟» - رهپویان
سفارش تبلیغ

آیا « ظهور بسیار نزدیک است؟»

آیا « ظهور بسیار نزدیک است؟»

ناشنیده های جدید پیرامون فیلم ظهور بسیار نزدیک است

فیلم «فیلم ظهور بسیار نزیک است» در آذر و دی ماه سال 1389 توسط گروهی غیر کارشناس و نا آشنا به مباحث دقیق، متقن و عمیق اعتقادی و مبانی فقه شیعه به نام «مبشران ظهور» متشکل از تعدادی طلبه و دانشجو  تهیه شده که اسامی آنان در پایان فیلم درج شده است. مسئول این گروه و مجری فیلم فردی فاقد تحصیلات عالی و حوزوی به نام علی اصغر سیجانی است که در منطقه شیخ آباد و نیروگاه قم یک مغازه عکاسی به نام 313 دارد و در  هیئات مذهبی فعالیت می کند.


این گروه با استناد به روایات غیر مستند و با استفاده از منابع کم اعتبار و نا مشهور، با مشابه سازی های احساسی مقام معظم رهبری را سید خراسانی، دکتر احمدی نژاد را شعیب بن صالح و سید حسن نصرالله را سید یمانی و عبدالله پادشاه اردن را سفیانی پیش بینی می کنند و می گویند در صورتی که احمدی نژاد شعیب باشد سال 1390 را با توجه به گذشت 72 ماه از ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد، سال پُر آشوبی پیش بینی می کنند. ( برگرفته از این حدیث که شعیب 72 ماه قبل از ظهور حرکت خود را آغاز می کند ) و معتقدند بدون مقام معظم رهبری نمی شود به امام زمان (عج) رسید. در متن فیلم نیز به شرح و بسط تعدادی از احادیثی که به آنها استناد می کنند می پردازند.

منابع و مستندات گروه نیز کتابی است که در پایان فیلم ذکر شده و مهم ترین منبع مورد استفاده نیز کتاب «عصر ظهور» نوشته علی کورانی است و با تراوشات ذهنی خود و به اصطلاح مجریان فیلم تحقیق و تفحص کارشناسان!، اتفاقات و افراد را با روایات و احادیث تطبیق داده اند و به سخنان و نقل قول هایی از برخی علما مثل آقای ری شهری، آقای حاجتی امام جمعه اهواز و ... نیز پرداخته اند. بیشتر مطالب را خود سیجانی تهیه نموده است.

گروه مبشران ظهور پشتوانه مالی خاصی ندارند و منابع مالی ایشان بیشتر از طریق بانیانی است که خود سیجانی و دیگر اعضای گروه جذب می کنند. سایت «ظهور بسیار نزدیک است» متعلق به این گروه است که مطالب آن بیشتر توسط خود سیجانی تهیه می گردد. فیلم مذکور را در تهران به کمک دوستان آشنایانی که داشته اند تهیه نموده اند.

طبق اظهارات سیجانی متأسفانه فیلم مذکور تقریباً با اقبال عمومی ( در مجامع و میان افراد ساده لوح و کم اطلاع از مباحث دینی) مواجه شده و از نقاط مختلفی برای تهیه فیلم درخواست داده اند و برای دفتر مقام معظم رهبری، آیت الله ناصری، حاج آقا پناهیان و تعدای از علما نیز ارسال شده است. این اقدام اخیراً با واکنش انتقادی شدید از سوی علما و مراجع عظام تقلید و محافل علمی و حوزویمواجه شده است.

سیجانی در خصوص افراد و مصادیق موجود در فیلم گفته است «ما در این باره احتمال می دهیم که این افراد از مصایق موجود در روایات باشند، ولی در خصوص مقام معظم رهبری قریب به یقین می گوییم که ایشان سیدخراسانی است.

همچنین طبق اظهارات سیجانی این گروه تشکیلاتی ندارند، زیر مجموعه هیچ کجا نیستند و مستقلاً عمل می کنند. این فیلم اولین محصول گروه مذکور است و متأسفانه دوبله عربی این کار را در دست اقدام دارند و می خواهند آن را برای کشورهای عربی منطقه که غالباً از اهل تسنن بوده و همواره تشیع فهیم را به رافضی (نفهم!) متهم می کنند نیز ارسال کنند. در برنامه های بعدی (چند ماه آینده) نیز قصد دارند مصاحبه ای نیز با علما و مراجع انجام دهند و در آینده که احتمال تحولاتی در سطح جهان وجود دارد کارهای بیشتری از جمله برپایی نمایشگاه، همایش و ... نیز خواهند داشت.

مطالب فوق طی گفتگویی که با سیجانی انجام شده به دست آمده است.

شماره تلفن همراه سیجانی 09362553485 و 09197736348 و شماره تلفن عکاسی وی 8877305 (0251) می باشد. 

 


 



کلمات کلیدی : آیا « ظهور بسیار نزدیک است؟»
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------