مهر 91 - رهپویان
سفارش تبلیغ

پیامبر اسلام طرفدار دانش بود

علی استون بازیگری که چندی پیش با حضور در جمهوری اسلامی ایران به دین مبین اسلام گروید، پاسخ نامه طلبه حوزه علمیه قم را داد و تاکید کرد: 
- ما بر پایه­ی مبانی و زیربناهای علمی، درک می کنیم که خداوند شامل همه­ی اسماء و صفات در آفرینش است و وظیفه­ای که پیش روی ماست این است که در پی کشف، ومتجلی نمودنِ اسامی و صفات متعالی­اش باشیم.

متن پاسخ علی استون به نامه طلبه حوزه علمیه قم به این شرح است:

بنام خدا
آقای آقایی عزیز
بابت وقت زیادی که در گرد هم آوردنِ و تدوین این اطلاعات صرف کرده اید از شما بسیار سپاسگزارم.
اطلاعاتی که من به عنوان یک عضو جدیدِ جامعه ی مسلمانان به آن نیاز دارم.
روشن است که فکر زیادی روی محتوا و نوشته­ها گذارده­اید؛ به ویژه اینکه اطلاع دارم که فرهنگ اسلام در زمینه های علمی و اطلاعات فرهنگی بسیار غنی است. بنابراین کاری که شما انجام داده اید کار آسان و کوچکی نبوده است. بنده از تلاش شما قدردانی کرده و می خواهم عرض کنم که شما در هدف تان – که همانا آگاهی بخشی به من بوده است - موفق شده اید.
تمام اطلاعاتی را که ارایه شده بود مفید و جالب یافتم وباز هم، به خاطر وقت و تلاش زیادی که صرف کرده اید از شما تشکر می کنم.
آنچه مرا مجذوب اسلام می کندجایگاه رفیع دانش در آن است، چنانکه پیامبر اسلام طرفدار دانش بود وقرآن مجید می­فرماید همه ی دانش­ها از ان خداست.
هرگاه دانش، هنر و معنوی در درون هر فردی به هم درآمیزد یک ساختارقویِ درونی ایجاد خواهد کرد.
پیامبر عزیز ما فرمود: برای شناخت خداوند(وجود کل) در آغاز باید خودتان رابشناسید. و این بدان معناست که می بایست بر بر محدودیت های خودغلبه کنیم تا قادر به بروز دادن توانمندی های نهفته در درونِ خود باشیم.
ما بر پایه­ی مبانی و زیربناهای علمی، درک می کنیم که خداوند شامل همه­ی اسماء و صفات در آفرینش است و وظیفه­ای که پیش روی ماست این است که در پی کشف، و متجلی نمودنِ اسامی و صفات متعالی­اش باشیم.
خداوند ما را در رسیدن به این امر و بهره گرفتن از این دانسته ها یاری نماید.انشاءالله
برای درک یگانگی در آفرینش موجودات و نقش آنها و نیز درک هدف این زندگی، پذیرش (اسلام) یک ضرورت است
به همین دلیل است که ما به عنوان یک مسلمان باید به کل حیات احترام بگذاریم.
یک بار، عارفی، اسلام را برای من شرح داد، و گفت که خدا از هر چیزی که تا کنون ممکن است تصور کرده باشی بزرگتر است.
حضرت رسول (ص) ، پیام آورِ عشق و دانش بود.
حضرت فاطمه (س) به نمایندگی از زنان، نمونه ی یک زن کامل را ارایه نمود.
امام علی (ع) آمد تا از سوی ما شفیع شود.
امام حسین (ع) عدالت را مطرح می کند.
و حضرت مهدی (عج) نشان دهنده ی جنبه های پنهان ( و نهفته)در وجودِ ما است..
من آمده ام تا درک کنم هر یک از 12 ائمه، جنبه های خاصی از (وجودِ) ما را، برایمان مطرح کردند. و به این ترتیب ما را دریافتنِ هدف و مقصود ازاین زندگی،یاری می کنند. انشاءالله
برای من این امکان وجود دارد که با کمک دوستانِ خود در ایران و آمریکا، پلی بزنیم تا برخی از سوء تفاهمات که موجب انشقاق میان شرق و غرب شده است را برطرف کنیم. آشکار است که سوء تفاهم ها به طور فزاینده ایدر حال رشد هستند.
و این روند ادامه خواهد یافت تا زمانی که آنان که در غرب هستند، درک کنند که به چه دلیل پیامبر (ص) چنین جایگاه رفیعی را در قلب مسلمانان تسخیر نموده است.
او نشان دهنده ی مظاهرِ عشق، عقل و دانش بر روی زمین، است. از این رو اهانت به او توهین به مبانی انسانی است که همه ی ما را با هم متحد می سازد.
امیدواریم از طریق هنر و سینما، این آرمان های متعالی را به اشتراک بگذاریم و از تفرقه ی بیشتر در درون خانواده ی بشری جلوگیری کنیم.
خداوند شما را حفظ کند و برکت دهد.

برادر شما - شان علی استون


گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حاکی است، چندی پیش امید آقایی جلیانی از طلاب حوزه علمیه قم و مؤلف کتاب اخلاق کریمان در نامه ای به(علی استون) بازیگر تازه مسلمان آمریکایی خطاب به وی تاکید کرده بود: اسلام دین رحمت و مودت است و دعوت به جهاد به معنای دعوت به خدا و آخرت و عدالت و مبارزه با استکبار و ظلم و جنایت بر علیه بشریت است، جهاد برای دفاع از حقوق بشر واقعی است و نه ادعایی و اسلام در هیچ موردی دیگران را دعوت به جنگ امپریالیستی و توسعه‌طلبانه نکرده است.



در نامه این طلبه حوزه علمیه قم به بازیگر تازه مسلمان شده آمریکایی آمده بود: شما می توانید حجت خدا باشید اگر بر گفته و اعتقاد خود پایدار و در برابر تهمت ها، فشارها، تهدیدها، تطمیع ها و محدودیت‌هایی که مطمئنا از این پس برایتان پیش خواهد آمد، محکم و استوار بمانید



کلمات کلیدی : پیامبر اسلام طرفدار دانش بود
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

یادت به خیر

مادر بزرگ عزیزم؛ از همین دیروز بود که از پیش ما رفتی

یادت گرامی و روحت شاد



کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

دیدار بسیجیان استان خراسان شمالی با امام خامنه ای

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ششمین روز از سفر به استان خراسان شمالی، عصر امروز (دوشنبه) در جمع هزاران نفر از بسیجیان استان، تأکید کردند: بسیج، کلیدی طلایی و هدیه خداوند به ملت ایران است و همچنانکه تاکنون گره های فراوانی را باز کرده، در آینده نیز پیش برنده مسائل مهم و مورد نیاز کشور و جامعه خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، "بسیج" را از جمله تجربه های موفق و مهم نظام بر شمردند و با اشاره به ضرورت مطالعه و تعمق مستمر در ویژگی های این تجربه ی درس‌آموز افزودند: بسیج، پدیده بی نظیری است که در یک معنا، قبل از پیروزی انقلاب، در حضور ایثارگرانه مردم و "حرکت عظیم، انقلابی و بسیجی ملت" متجلی شد و نهضت اسلامی را به پیروزی رساند.
ایشان، بسیج را در معنای رایج آن، همزاد انقلاب خواندند و افزودند: البته در دو انقلاب بزرگ دیگرِ چند قرن اخیر، یعنی انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی سابق نیز مردم حضور انبوه داشتند اما بسیج ملت ایران دارای خصوصیات منحصر بفردی بوده است.
رهبر انقلاب حرکت سازمان یافته را از جمله این خصوصیات دانستند و خاطر نشان کردند: "سازماندهی" بسیج کمک کرد که این حرکت عظیم مردمی راه را گم نکند و از انحراف و کج‌روی مصون بماند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

اینفوگرافیک خصلتهای خوب

خلقیاتی که باید برای شکل‌دهی هویت انسانی کودکان‌مان به آن‌ها بیاموزیم.
برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار معلمان و اساتید خراسان شمالی؛ 1391/7/20

خلقیاتی که باید برای شکل‌دهی هویت انسانی کودکان‌مان به آن‌ها بیاموزیم. برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار معلمان و اساتید خراسان شمالی؛ 1391/7/20



کلمات کلیدی : خلقیاتی که باید برای شکل‌دهی هویت انسانی کودکان‌مان به آن‌ها بیا
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

با پهپاد ایوب باز هم به عمق اسراییل نفوذ می کنیم

دبیر کل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، هواپیمای شناسایی بدون سرنشین که صدها کیلومتر بر فراز فلسطین اشغالی پرواز کرد کار مقاومت لبنان بود.سید حسن نصرالله در سخنان پنج شنبه شب خود که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار لبنان پخش شد، گفت: موضوع اساسی همان هواپیمای شناسایی است که ما از طریق آن به برخی سرفصل‌ها ورود خواهیم شد که مورد توجه و اهتمام بوده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما در برابر یک عملیات ویژه و منحصر بسیار مهم در تاریخ مقاومت و منطقه قرار داریم که همه اسرائیلی‌ها درباره اهمیت و نشانه‌های آن اتفاق نظر دادند.

پرواز هواپیمای شناسایی حزب‌الله بر فراز فلسطین اشغالی

وی گفت: مقاومت لبنان یک فروند هواپیمای شناسایی پیشرفته را از خاک لبنان به سمت دریا ارسال کرد و آن را صدها کیلومتر بر فراز دریا به پرواز درآورد و سپس اقدامات آهنین و پولادین دشمن را درهم شکست و به آن نفوذ کرد و از جنوب فلسطین وارد شد و برافراز بسیاری از مراکز مهم قبل از اینکه نیروی هوایی اسرائیل آن را شناسایی کند، پرواز کرد.

دبیرکل حزب الله افزود: کلام امروز اعلام انجام و برعهده گرفتن این عملیات ویژه و منحصر است.

پهباد ساخت ایران و مونتاژ جوانان لبنانی است

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : با پهپاد"ایوب" بازهم به عمق اسراییل نفوذمیکنیم

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------
<      1   2   3   4   5      >