خرداد 90 - رهپویان
سفارش تبلیغ

از 30 خرداد تا 30 خرداد

سی‌ام خرداد‌ماه 1360 برای نسل اول انقلاب اسلامی، روزی تلخ و غم‌انگیز و در عین حال روز فرقان و زلالیت جبهه انقلاب اسلامی و خط امام است. 30 خرداد 1360 روز تولد جنینی بود که در اردیبهشت 1340 نطفه آن بسته شد و در سال 1344 از بستر لیبرال‌های مذهبی به دامن خشونت غلتید و در 1354 از اسلام التقاطی به سوی سوسیالیسم حرکت کرد. انتخابات دوازدهم فروردین 1358 وزن این جریان سیاسی- نظامی را روشن کرد و گنجاندن ولایت فقیه در قانون اساسی، آخرین امیدهای این گروه جهت حذف اسلام سیاسی از عرصه اجتماع را به یأس تبدیل کرد و روبه‌روی امام و انقلاب ایستادند و در 30 خرداد 1360 شمشیر از نیام برآوردند و هر کس بر راه خمینی پای می‌فشرد را سنگفرش خیابان‌های تهران و دیگر شهرها کردند.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : از 30 خرداد تا 30 خرداد

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

رزمندگان با نوشته هایم عکس یادگاری می گرفتند

علیرضا محمدی |

تبلیغات در دوران دفاع مقدس، همانند هر جنگی در طول تاریخ از خصوصیات، ویژگی‌ها و البته اهمیت‌های خاصی برخودار بود، بنابراین فرماندهان جنگ را برآن داشت تا از همان اوایل جنگ تحمیلی با راه‌اندازی واحدهای تبلیغات در گردان‌ها، مقرها، پادگان‌ها و لشکرها، اقدامات لازم را برای جذب و بالابردن روحیه رزمندگان به انجام برسانند. به طور کلی در ترویج، بسط و تثبیت فرهنگی که امروز به عنوان فرهنگ دفاع مقدس از آن نام می‌بریم، نقش واحد تبلیغات نقشی اساسی است و رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس، به خوبی نمازجماعت‌ها، ادعیه‌ها، مراسم مذهبی‌و تابلوها و دیوار نوشته‌هایی چون «تا کربلا راهی نمانده» یا «تا کربلا یک یا حسین دیگر» را به یاد دارند که در پا‌نوشته همه آنها امضای واحد تبلیغات جلوه نمایی می‌کرد و خبر از زحمات بی‌ادعای افرادی می‌داد که به هر دلیل بعد از جنگ کمتر به آنها پرداخته شده است. از این رو به سراغ علیرضا محمد طاهری، از نیروهای باسابقه تبلیغات دفاع مقدس رفتیم تا در گفت‌وگویی صمیمی، هرچه بیشتر از نقش واحد تبلیغات در دوران دفاع مقدس مطلع شویم و همراه با خاطرات او در جای جای جبهه‌های جنوب، غرب و حتی شهر آزاد شده فاو عراق با بچه‌های باصفای واحد تبلیغات همگام شویم.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

حاتمی کیا «شهید چمران» را میسازد

با وجود اینکه موضع ابراهیم حاتمی‌کیا درباره ساخت فیلم شهید چمران سکوتی است که به رد این خبر بیشتر نزدیک است، ولی امروز محسن مومنی رئیس حوزه هنری از قطعیت مذاکرات ساخت این فیلم توسط ابراهیم حاتمی‌کیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مومنی امروز یکشنبه 22 خرداد در جمع خبرنگاران تاکید کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های سینمایی حوزه هنری در سال جدید، ساخت فیلم شهید چمران توسط ابراهیم حاتمی‌کیاست که مذاکرات آن انجام گرفته و کار ساخت هم به زودی آغاز می شود.

وی ادامه داد: همچنین ساخت سریال «دا» به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی قطعی شده و به زودی مقدمات ساخت آن هم فراهم می‌شود. همچنین مذاکرات اولیه با دو کارگردان صاحب نام برای ساخت اثر بر اساس دو کتاب «حرمان هور» و «شنام» انجام شده که در صورت قطعی شدن خبر آن هم اعلام می‌شود.

رئیس حوزه هنری دیگر فعالیت‌های بخش سینمایی را اینگونه بیان کرد: فیلمی به نام «دادگاه» با موضوعی سیاسی هم در دستور کار است که جزئیات آن بعدا اعلام می‌شود. ساخت مجموعه‌ای 8 قسمتی با محوریت حوادث مهم پس از انقلاب هم در دست ساخت است که تاکنون 50 درصد کار جلو رفته است.

مومنی افزود: این آثار همه در سطح بین‌المللی ساخته می‌شوند تا بتوان آنها را در شبکه‌های تلویزیونی همسو با سیاست‌های انقلاب پخش کنیم.

به گفته وی تجهیز سالن‌های سینمایی که مالکیت آنها در اختیار حوزه هنری است با همراهی استانداران در سراسر کشور نیز به طور جدی دنبال می‌شود.



کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

خیانت بنی صدر میدان دادن به نیروهای منحرف بود

معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: بنی‎صدر با میدان دادن به نیروهای منحرف، عدم درایت و امانتداری لازم در عرصه جنگ و این‏که به‏ جای دلسوزی و تلاش برای آزادسازی کشور به ‏دنبال طرح شخصیت خود بود، باعث خشنودی دشمن و خون شدن دل امام(ره) و مردم شد به همین علت وی خائن در امانت مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار سیدمحمد حجازی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به صدور فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر عزل بنی‌صدر از فرمانده کل قوا، قرارگرفتن بنی‏صدر در صفوف انقلابیون و تظاهر به حرکت انقلابی وی را، حرکتی هدفدار و با برنامه‌ریزی خواند و گفت: این حرکت از زمان حضور حضرت امام(ره) در پاریس آغاز شد و بنی‏صدر با کار تبلیغاتی وسیعی که انجام داد خود را به عنوان متفکر اقتصادی و کسی که توان اداره کشور را دارد جا زد و با تظاهر به همراهی با امام(ره) توانست آرایی را کسب کند که پس از روی کار آمدن مواضع متفاوتی را اتخاذ کرد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

کاریکاتورهای عربی!

 

روزنامه الرایه قطر امروز در کاریکاتوری معنادار به تحول تفکرات اعراب از گذشته تا حال توجه دارد. بر این اساس، اعراب در گذشته آرزوهای بزرگی داشته اند که در جهت تحقق آن تلاش می کردند، اما هم اکنون شکمشان بزرگ شده و تفکراتشان کوچک!



کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------
   1   2   3      >