آذر 91 - رهپویان
سفارش تبلیغ

واحد جدید دیپلماسی عمومی اسراییل برای جنگ با غزه

با آغاز  تهاجم رژیم صهیونیستی علیه غزه با عنوان عملیات "ستون دفاعی"، وزارت دیپلماسی عمومی اسراییل، مرکز ویژه‌ای را برای هماهنگی اقدامات مرتبط با دیپلماسی عمومی در سطح جهان راه‌اندازی کرده است.

 هدف این فعالیت عملیات روانی بر دیگران با عکس، فیلم‌های کوتاه و موارد در اختیار ساکنان سرزمین های اشغالی است که در مناطق مورد تهدید حاضرند است.

این حرکت مرکز عملیات دیپلماسی عمومی – ذیل این پیام واحد که اسراییل زیر آتش [دشمن] است –هماهنگ با دیگر سازمان‌های مرتبط با دیپلماسی عمومی، از جمله مدیریت اطلاعات ملی، وزارت خارجه و دفتر سخنگوی ارتش اسراییل بوده و هدف آن هماهنگ سازی فعالیت‌های مرتبط با دیپلماسی عمومی توسط به خدمت فراخواندن 25 هزار نفر کنشگر [ذخیره‌ای] است که در این وزارتخانه آموزش دیده‌اند. 

این مرکز – از طریق رسانه‌های اجتماعی و اینترنت – از شهرواندنی که مورد تهدید هستند می‌خواهد تا ضمن ارسال موارد [رسانه‌ای] خود از منطقه، به انتشار این پیام‌ها در اینترنت نیز کمک کنند.


این مرکز تاکنون صدها تماس دریافت کرده است؛ این تماس‌ها شامل پیشنهادهایی از سوی شرکت‌ها و سازمان‌ها برای کمک به ایجاد رسانه‌ها و مراکز اطلاعات مستقل در چندین کشور و به زبانهای مختلف است. از این رو، وزارت دیپلماسی عمومی قصد دارد تا ضمن تشویق به راه انداختن کارزار دیپلماسی عمومی در ده‌ها کشور و در اینترنت ( از طریق پیام، عکس، فیلم‌های کوتاه و اطلاعات اضافی به زبان‌های مختلف )، خود نیز به چنین کاری مبادرت ورزد. ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : واحد جدید دیپلماسی عمومی اسراییل برای جنگ با غزه

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

ای فدای اصغر بشی ایشالله



کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

حسین(ع)؛ عقل عاشق و عشق عاقل

گفتاری منتشرنشده از حسن رحیم پور

آنان که به "نتیجه" و نه به "تکلیف" می‌اندیشیدند، "نتیجه" نگرفتند و از قضاء جمع اندکی که به "تکلیف" و نه به "نتیجه"، می‌اندیشید، "نتیجه" گرفت. آنان که تنها برای پیروزی می‌جنگند، در واقع، برای خود می‌جنگند؛ با یک پیروزی، "مغرور" و با نخستین شکست در دستیابی به "نتیجه‌ فوری مادی"، مأیوس می‌شوند. اما آنان که برای "پیروزی" برنامه‌ریزی می‌کنند، اما برای "وظیفه" و نه پیروزی، می‌جنگند در شکست و پیروزی، به‌ یک ‌اندازه پیروزند و امیدوار.
مشرق- متن پیش رو، گفتاری است از استاد حسن رحیم‌پور اَزغَدی که اسفندماه 1383 به پاسداشت نهضت عاشورا، در تالار ابن‌سینای مشهد ایراد شد. 
سایت مشرق متن این گفتار را برای نخستین بار منتشر و تقدیم عاشقان حسینی می‌کند، باشد که به منزله‌ ادای دینی به این نهضت عاقلانه و عاشقانه، پذیرفته شود.
 
 
جنبشی برای پیروز نشدن (معادله‌ی تکلیف و نتیجه) 

حضرت امام ‌حسین(ع) هنگام خروج از مدینه، عبارتی فرمودند که عرایضم را با آن آغاز می‌کنم. "اَلّلهُمَّ اِنِّی اُحِبُّ الْمَعْرُوفَ و اَ‎کْرَهُ الْمُنْکَرَ" ؛ خدایا، من ارزش‌ها را دوست دارم و از ضدّ ارزش‌ها بیزارم. امام‌ حسین(ع) با بیان این شعار، جنبش را آغاز و خروج از مدینه را عمومی و علنی کردند و با همین تعبیر در مزار پیامبر(ص)، از جدّ خویش خداحافظی و سفر خونین و تاریخی خود را آغاز کردند. معنای تاریخی و فراتاریخی این جمله کوتاه ولی پردامنه، آن بود که بی‌طرف نیستم و هرگز نخواهم بود. پس از این قیام، رویه‌های بسیاری در تاریخ واژگون شد. جنبش "کربلا"، انسان جدید و جهان جدیدی را ساخت؛ "انقلاب"، بدون امید به "پیروزی"، انقلاب با تأکید بر "وظیفه"، جنبشی برای "کشته ‌شدن"، برای "پیروز نشدن"، برای "بت ‌شکستن" و برای به زیر سؤال ‌بردن "مشروعیّت" دستگاهی که به دین، تظاهر می‌کرد و دروغ می‌گفت. قیامی برای ادای "تکلیف" و نه الزاماً دستیابی فوری به "نتیجه". 

[1]مقتل‌الحسین خوارزمى، ج 1: 186.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : حسین(ع)؛ عقل عاشق و عشق عاقل

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

درخواست برکناری نتانیاهو و ایهود باراک/ ایران پیروز نبرد غزه

خسارت‌های دشمن و دستاوردهای مقاومت در جنگ 8 روزه:

رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته 14 نوامبر/ 24 آبان، با ترور معاون فرمانده گردان‌های عزالدین قسام ـ شاخه نظامی حماس ـ عملیات موسوم به «ستون‌ ابرها» و جنگ نابرابر علیه غزه را آغاز کرد اما در نهایت در مقابل مقاومت و پایداری مردم غزه شکست را پذیرفت و به زانو درآمد.
به گزارش مشرق ، تهاجم هشت روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بُعد میزان خسارت‌های وارده بهنوار غزه، پاسخ غافلگیرکننده مقاومت و تلفات و خسارت‌های رژیم صهیونیستی قابل بررسی است، جنگی که با وجود مدت زمان اندک آن مقاومت فلسطین توانست خسارت‌های سنگینی به دشمن وارد آورده و برای نخستین بار تل‌آویو قلب رژیم اشغالگر و بیت‌المقدس را هدف شلیک موشک‌ قرار دهد که سران این رژیم را دچار بهت و شگفتی کرد.

ترور الجعبری و شهادت 161 فلسطینی و زخمی شدن 1300 نفر

حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از روز چهارشنبه گذشته به دنبال ترور «احمد الجعبری» معاون فرمانده گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس آغاز شد. الجعبری یکی از شخصیت‌های برجسته حماس و از موسسان و عاملان مهم شکل‌گیری گردان‌های موشکی و فردی بود که در جریان مذاکرات رژیم صهیونیستی با حماس برای آزادی «گلعاد شالیت» تک اسیر این رژیم در نزد مقاومت فلسطین موفق شد شروط مقاومت را به تل‌آویو تحمیل کرده و در مقابل آزادی شالیت 1027 اسیر فلسطینی در بند زندان‌های این رژیم را طی دو مرحله از زندان آزاد کند که این امر برای مقاومت فلسطین پیروزی بزرگی محسوب می‌شد و جایگاه حماس و مقاومت را در نزد مردم فلسطین تقویت کرد.

احمد الجعبری

پس از ترور الجعبری، رژیم صهیونیستی که این عملیات را دستاورد بزرگی برای خود می‌دانست، حملات گسترده هوایی علیه نوار غزه را آغاز کرد و طی 8 روز حملات 161 فلسطینی را شهید و 1300 فلسطینی را زخمی کرد.

صهیونیست‌ها تنها در یک مورد حمله به غزه در جنایتی وحشیانه با بمباران منزل خانواده الدلو در شمال نوار غزه، اعضای 14 نفره این خانواده که بیشتر آنها کودک بودند، قتل‌عام کردند که این جنایت صهیونیست‌ها محکومیت‌های جهانی را به دنبال داشت.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی : درخواست برکناری نتانیاهو و ایهود باراک/ ایران پیروز نبرد غزه

Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------

دلـم شـبـیه وجـود تـو پاره پاره شده

میـان هـلهـله گـم کـرده ام صدایت را
و بــاد بـرده از ایـن دشـت ردّ پایت را

برای اینکه به من جات را نشان بدهی
به زور سعـی نکن بشنوم صدایت را

که رقص آن همه شمشیرهای خون آلود
در آن مـیانه نـشان می دهند جایت را

علی به خاطر من چـشـم هات را وا کـن
مگـر بــمـیـرم و باور کنم عزایت را

دلـم شـبـیه وجـود تـو پاره پاره شده
گرفـته سرخی خون روی با صفایت را

تـمـام زخـمـی و پـیش پـدر نمی نالی
بنازم ایـن هـمه خودداری و حیایت را

خـدا مگـر به من آغوش چند تا بدهد
که تا بـغـل بکـنم تکه تکه هایت را

چـقــدر تـلخ و غـریـبانه تجربه کردم
به محـض دیدن تـو درد بـینهایت را

علی اصغر ذاکری



کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------
<      1   2   3   4      >