فوری/مهدی هاشمی شنبه وارد ایران میشود - رهپویان
سفارش تبلیغ

فوری/مهدی هاشمی شنبه وارد ایران میشود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فاطرنیوز، مهدی هاشمی رفسنجانی بلیط عزیمت خود به ایران را تهیه کرده و قرار است روز شنبه هفته آینده از طریق دوبی وارد ایران شود.

بر اساس شنیده ها حکم بازداشت وی توسط دستگاه قضائی کشور صادر شده و قرار است مهدی هاشمی پس از ورود به ایران بازداشت و محاکمه شود.

مهدی هاشمی ‌همزمان با برگزاری جلسات دادگاه‌‌ رسیدگی به پرونده متهمان ‌اتفاقات سال 88، از کشور خارج شد و به لندن رفت.

پس از خروج مهدی هاشمی از ایران، دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اعلام کرد که «علت سفر هاشمی به انگلستان، بازدید و رسیدگی دفاتر و شعبات دانشگاه آزاد ‌در خارج از کشور است و وی ‌بعد از اتمام مأموریت سازمانی خود به کشور باز می‌گردد و ‌به مطالب مطرح شده در دادگاه‌‌ها پاسخ می‌دهد».

البته عبدالله جاسبی‌ رئیس وقت دانشگاه آزاد در کنفرانسی خبری در دانشگاه آزاد واحد تبریز، هرگونه ارتباط سفر مهدی ‌هاشمی رفسنجانی با این دانشگاه ‌را رد کرد‌ و گفت که «‌‌مهدی هاشمی مأموریت و حکمی از طرف مدیریت دانشگاه آزاد نداشته است».

مهدی هاشمی در جلسات دادگاه‌ حوادث سال 88، ‌از سوی برخی متهمان، به پولشویی و دست داشتن در آشوب‌های 88 متهم شده بود.

حمزه کرمی مدیر سایت «جمهوریت» یکی از این افراد بود که در جلسات دادگاه‌، گرداننده واقعی این سایت را مهدی هاشمی رفسنجانی اعلام کرد.

آقای کرمی همچنین مهدی هاشمی را به پولشویی متهم کرد و افزود: «‌وی پول‌ها‌ را از سازمان بهینه‌سازی دریافت می‌کرد و آنها را مکرراً به دلار و ریال تبدیل می‌کرد که ‌وقتی که دلیل این کار را از وی پرسیدیم، ‌گفت که با این کار کسی نمی‌تواند منشاء پول‌ها را کشف کند».

به گفته حمزه کرمی، «پول‌هایی که مهدی هاشمی برای تبلیغات در انتخابات دور نهم انتخابات ریاست جمهوری برای پدرش هزینه کرد، معادل 2 میلیارد تومان بود».

اما آقای مهدی هاشمی رفسنجانی با صدور بیانیه‌ای نسبت به مطرح شدن نامش در ‌‌دادگاه‌ها از سوی برخی متهمان اعتراض کرد و در اطلاعیه خود نوشت: «اکنون که در انجام مأموریت بررسی وضع دانشگاه‌های آزاد ‌خارج از کشور، در کشور دوست لبنان با مذاکره با مقامات مسئول، مشغول آماده‌سازی زمینه تأسیس یک دانشگاه جامع برای جوانان مسلمان لبنان و منطقه هستیم، به وضوح می‌بینیم که شانتاژها بار دیگر اوج گرفته که طبیعتاً در انجام مأموریت بی‌اثر نیست.»

دادسرای تهران بعدها از ‌بازرسی دفتر مهدی هاشمی در دانشگاه آزاد و «کشف اسناد و مدارک زیادی درباره برخی قراردادهای نفت و گاز، اسناد مالی غیر‌مرتبط با دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه دولتی و ‌گزارش‌های مرتبط با یکی از متهمان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری» خبر داد.

کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز در گزارش ویژه خود درباره حوادث سال 88 که در صحن علنی مجلس قرائت شد، اعلام کرد که مهدی هاشمی نقش کلیدی در این حوادث داشته و «یافته‌های اطلاعاتی مفصلی وجود دارد که نشان می‌دهد مجموعه نظرسنجی‌های ارائه شده به موسوی از جانب مهدی هاشمی جعلی و با هدف آماده کردن ذهن وی برای طرح بحث تقلب بوده است».

سیدابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه هم از صدور حکم جلب مهدی هاشمی خبر داد. همچنین حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ‌گفت که «مهدی هاشمی به محض ورود به کشور باید بازداشت شود».

طی هفته‌های قبل نیز برخی رسانه‌ها از تمایل مهدی هاشمی رفسنجانی برای بازگشت به کشور خبر داده بودند.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی پدر مهدی هاشمی ‌در دیدار دانشجویان عضو جوامع اسلامی دانشگاه‌های خراسان و تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد که در آذرماه سال 88 برگزار شد، با بیان اینکه «مهدی ما رفته خارج و خیالش از پرونده‌هایش راحت است»، گفته بود: «مهدی به سفر کاری رفته و این نیز مسئله عادی بوده است، ما 6 دانشگاه در خارج داریم که الان مهدی رفته به لندن و بیروت برای سرکشی درحالی که بقیه‌ دانشگاه‌ها را هم هنوز سرکشی نکرده است، ‌الان هم در زنگبار ‌زمینی گرفته‌ایم که باید در آن دانشگاه بسازیم و هنوز کارهای ارمنستان و تاجیکستان و دبی نیز مانده است. ‌مهدی دائماً می‌خواهد بیاید، ولی من به او می‌گویم نیاید و کارهایش را انجام بدهد».



کلمات کلیدی : فوری/مهدی هاشمی شنبه وارد ایران می‌شود
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------