جنبش وال استریت آغاز بهار آمریکایی را نوید میدهد - رهپویان
سفارش تبلیغ

جنبش وال استریت آغاز بهار آمریکایی را نوید میدهد

سردار سیدمسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سرایت دامنه جنبش تسخیر وال استریت به بیش از 70 شهر آمریکا، گفت: با جنبش وال استریت، سکان‌ انقلاب و جنبش‌ فراگیر علیه فساد در ایالات متحده آمریکا کلید خورده است و پلان آخر آن بی‌تردید فروپاشی نظام سرمایه‌داری غربی است.
وی افزود: شعار تغبیر اوباما به بن بست رسیده است و مردم آمریکا پشت پرده حرکت اوباما که در واقع تداوم سیاست‌های اقتصادی بوش رئیس جمهور پیشین است را خوانده‌اند و می‌گویند ما 90 درصدی هستیم که دیگر نمی‌خواهیم حرص و فساد 10 درصد صاحبان قدرت و ثروت در کشور خود را تحمل کنیم.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مردم آمریکا علاقمندند که سران حکومت...

به مشکلات داخلی و نیازمندی‌های ملت خود بپردازند، تصریح کرد: مردم آمریکا امروز به صراحت می‌گویند ظرفیت‌های پراکنده‌ای که برای دخالت در کشورهای دیگر و مشکل‌سازی برای ملت‌های آنها در سراسر جهان بویژه در خاورمیانه گسیل داشته است باید هر چه سریع‌تر برای حل مشکلات جامعه آمریکایی به ایالات متحده بازگردانده شود.
جزایری ادامه داد: این یک پدیده جالبی است که در آمریکا و در متن تظاهرات مردمی اعتراض آمیز پرچم وارونه بر دست گرفته شود. این صحنه که از چشم دوربین‌های تلویزیونی دور نماند نشان می‌دهد که پرچم این کشور دیگر نماد ملی نیست و در حقیقت تنها نماد دولت و اقلیت قدرتمند و ثروتمند حاکم بر ایالات متحده به شمار می‌رود.
مسئول ستاد تبلیغات دفاعی کشور با طرح این سؤال که به راستی چرا باید مردم فقر آمریکا تاوان ورشکستگی بانک‌ها و غول‌های بزرگ تجاری را با از دست دادن شغل و کار خود بپردازند؟ گفت: کشور آمریکا به سمتی پیش می‌رود که مردم فقیر این کشور هر روز فقیرتر می‌شوند و سرمایه‌داران هر روز بر قدرت مالی و ثروت خود می‌افزایند و عامل این وضعیت تلخ و ناگوار نیز تنها بنگاه‌های اقتصادی در وال استریت نیستند بلکه سیاست مدارانی هم از جناح جمهوری خواهان و هم از جریان دموکرات‌ها هستند که با نیرنگ و فریب به کاخ سفید راه یافته‌اند و چنین سیاست را در پیش گرفته‌اند.
جزایری با اشاره به اینکه اوباما ابزار دست غول‌های اقتصادی و کارتل‌های صهیونیست دانست که گوش‌های خود را بر روی مطالبات به حق مردم معترض آمریکا بسته است، افزود: ادامه ناتوانی رئیس جمهور ایالات متحده در حل بحران وال استریت این جنبش اقتصادی را به جنبش سیاسی و اجتماعی و اعتراض نسبت به ساختار حکومتی آمریکا تبدیل خواهد کرد که این نشانه‌ای جدی از زوال نظام لیبرال- دموکراسی غربی است. مردم آمریکا اینک ازنظام سرمایه‌داری مبتنی بر زر و روز و تزویر خسته شده‌اند و با ورود به میدان جنبش و اعتراض در صدد پایان بخشیدن به بی‌عدالتی، بی‌خانمانی، فقر و فساد سیاسی فرهنگی و اقتصادی جاری در اینکشور برآمده‌اند.
وی تاکید کرد: پیوستن زنجیره‌ای از سندیکاها و اتحادیه‌های کارگری و دیگر اقشار اجتماعی به صفوف معترض وگسترش دامنه قیام به سراسر آمریکا و روند اعتراضات را به قدری تقویت کرده است که پتانسیل تبدیل این جنبش به جنبش سیاسی ایجاد شده است.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به برخورد خشن و وحشیانه پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با معترضان و سرکوب آنها، اظهار داشت: حوادث اخیر در نیویورک، واشنگتن و دیگر شهرهای ایالات متحده نشان می‌دهد که پلیس و نیروی امنیتی آمریکا خیلی حرفه‌ای‌تر و خشن‌تر از شاگردان خود در کشورهای عربی منطقه خاورمیانه عمل می‌کنند و برخورد شدید و خشن آنها با تظاهرکنندگان صرفا رسوایی اوباما نیست بلکه رسوایی نظام سرمایه‌داری جهانی است که اینک در این مکان آشکار شده است.
وی تصریح کرد: مشکلات مالی آمریکا آنقدر عمق است که بعید به نظر می‌رسد با تغییر اوباما بهبودی در وضعیت مردم پیش آید اقتصاد آمریکا و بلکه اروپا همانند بیماری می‌ماند که در حال وخامت شدید قرارداد و برای او هر چه دارو تجویز شود بیماری داروی بیشتری را طلب می‌کند، غافل از اینکه داروی بیشتر وضع را بهتر نخواهد کرد.
معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه بسته‌های پرطمطراق نجات اقتصادی اوباما مشکلی از مردم آمریکا را رفع نکرده است، اظهار داشت: تبعیض‌های ناروا بین ادیان، نژادها و طبقات اجتماعی به شکل فاحش و رو به تزاید به گونه‌ای است که ظرفیت امید به آینده و امید به زندگی را در این کشور به پایین‌ترین حد خود رسانده است و دیگر نمی‌توان آمریکا را محل تمدن و آسایش معرفی کرد.
جزایری با انتقاد از سکوت دو هفته‌ای رسانه‌های به اصطلاح مدعی آزادی بیان و حقوق بشر در قبال جنبش وال استریت و سرکوب معترضان، افزود: تداوم اعتراضات و هراس از بی‌آبرویی بیشتر، ‌رسانه‌های غربی را سرانجام وادار کرد تا سکوت اولیه و کم محلی خود نسبت به جنبش تسخیر وال استریت را بشکند. البته روشن است که آنها همچنین اخبار و گزارشات مربوط به این بحران را به طور محدود، حساب شده و هدفمند و در چارچوب منافع و منویات نظام سرمایه‌داری منتشر می‌کنند.
وی افزود: آنچه در روزهای اخیر و در روند سکوت رسانه‌های تحت سیطره امپراتوری رسانه‌های غربی- صهیونیستی در قبال بحران وال استریت گذشته است نمونه‌ای حیرت آور از سرکوب اطلاعات در رسانه‌های جمعی است که در واقع افکار عمومی ملل جهان بویژه جامعه آمریکا حق داشتند به موقع و دقیق از آن مطلع شوند. معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره اینکه وال استریت امروز تنها یک خیابان در محله منتهن نیویورک نیست بلکه خلاصه جامعه بزرگ 350 میلیون نفری آمریکاست که از مشکلات اجتماعی به ستوه آمده است، ‌گفت: در ادامه بیداری اسلامی و بهار عربی اینک جنبش وال استریت آغاز بهار آمریکایی را نوید می‌دهد و مردم آمریکا باید مراقب نفوذ و مصادره روند اعتراضات خود باشند، نهادهای وابسته به کاخ سفید از ظرفیت‌های بالقوه برای کنترل و مدیریت این روند برخوردارند اما ما باید فرصت بروز و ظهور به آن ندهند.
جزایری با تاکید بر اینکه با افول نظام سرمایه‌داری غربی، الگوهای جدیدی در راه است، اظهار داشت: تحولات اخیر نشان داد اقتصاد آمریکا دیگر اقتصاد بزرگ جهان نیست و مهندسی لیبرالیسم دیگر پاسخگوی نیاز مردم آمریکا نمی‌باشد.
وی در پایان تاکید کرد: اشخاصی که در تظاهرات مسالمت‌آمیز والت استریت دستگیر و شکنجه شده‌اند باید به سرعت آزاد شوند و حاکمان آمریکا باید از آنها عذرخواهی کنند. در عین حال پیام همه آزادی خواهان به مردم آمریکا آن است که به جنبش آزادی خواهانه و عدالت خواهانه خود ادامه دهید.



کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------