هر پنج باری که تندروها مانع نزدیکی ایران و آمریکا شدند - رهپویان
سفارش تبلیغ

هر پنج باری که تندروها مانع نزدیکی ایران و آمریکا شدند

یکی از پایگاه‌های اینترنتی تندرو اصلاح‌طلب در مطلبی با عنوان «هر پنج باری که تندروها مانع نزدیکی ایران و آمریکا شدند»، ضمن تندرو خواندن مردم انقلابی ایران و درج عکسی که مردم در حال عبور از روی عکس و پرچم آمریکا هستند، نوشت: «در طول 35سال انقلاب، حدود ششبار ایران و آمریکا به هم نزدیک شده، ولی هربار به نوعی از هم دور شدند. شاید در این بار ششم در دولت روحانی این نزدیکی به موفقیت و پیروزی در عرصه سیاسی برای جمهوری اسلامی رقم بخورد.» البته این پایگاه اصلاح‌طلب نگفته است که آنچه مانع نزدیکی ایران و ‌آمریکا شده، استمرار دشمنی آمریکا با ایران بوده است.

پویش «هر پنج باری که تندروها مانع نزدیکی ایران و آمریکا شدند» در یادداشتی در تاریخ دوم آذر آورده است:
در طول 35 سال انقلاب حدود 6 بار ایران و آمریکا به هم نزدیک شده ولی هربار به نوعی از هم دور شدند. شاید در این بار ششم در دولت روحانی این نزدیکی به موفقیت و پیروزی در عرصه سیاسی برای جمهوری اسلامی رقم بخورد.

پویش - سرویس سیاسی : در طول 35 سال انقلاب حدود 6 بار ایران و آمریکا به هم نزدیک شده ولی هربار به نوعی از هم دور شدند. شاید در این بار ششم در دولت روحانی این نزدیکی به موفقیت و پیروزی در عرصه سیاسی برای جمهوری اسلامی رقم بخورد. بار اول در دولت موقت مهندس بازرگان و سفر الجزایر، به آمریکا نزدیک شدیم ولی با تسخیر لانه جاسوسی دور گشتیم. بار دوم در دولت بنی صدر با پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا نزدیک شدیم و با حمله نظامی طبس دور گردیدیم. بار سوم در دولت‌های شهید رجایی و مقام رهبری به گفتگو نزدیک شدیم (قضیه مک فارلین) و با مسائل جنگ و مجلس دوباره دور گشتیم. بار چهارم در دولت هاشمی به واسطه چند کشور از جمله عربستان به مراحلی از نرمش و مذاکره رسیدیم و دوباره به دلیل جریانات رادیکالیزم داخلی دور شدیم. بار پنجم در دولت خاتمی با بحث گفتگوی تمدن‌ها در اجلاس نیویورک به مراحلی از کاهش خصومت و گشایش زمینه گفتگو رسیدیم و دوباره به دلیل جریانات تندروی داخلی و خرابکاری منافقین در خارج از کشور و اتهام هسته‌ای از هم دور شدیم. بار ششم در دولت روحانی به دلیل مذاکرات هسته‌ای، مسائل سوریه و مساله تحریم‌ها باب مذاکره کم کم رو به گشایش است و این بار نیز مخالفین و تندروهای داخلی و خارجی بسیج شده‌اند تا به هر قیمتی شده یکبار دیگر این نزدیکی به دوری و دشمنی تبدیل شود و کماکان مثل سابق دیوارهای بی‌اعتمادی بالا رود و ایران در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی منزوی و محدود و محروم باقی بماند. هرچند که تا اینجا این سنگ اندازی‌ها بی‌ثمر نبوده و مذاکرات را در دست انداز انداخته است. امروز جالب است که کشورهای عربی و خاورمیانه، کشورهای اروپایی، اسراییل غاصب و حتی روسیه، چین و هند با دوستی و مذاکره بین ایران و آمریکا مخالفند و این موضوع برای سیاستمداران جهان دارای معانی و مفاهیم شگفت انگیز و جالبی می‌تواند باشد. اینطور پیداست که با بهبود رابطه ایران و آمریکا بسیاری از کشورهای همسایه و دنیا احساس ضعف خواهند کرد و حتی به لحاظ اقتصادی وضعیتشان دچار افت خواهد شد. امید است این بار بزرگان و سیاستمداران ایران و جهان عاقلانه به میدان بیایند و ضمن حفظ حقوق و منافع کشورشان، دسیسه‌های دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب کنند.


کلمات کلیدی : هر پنج باری که تندروها مانع نزدیکی ایران و آمریکا شدند
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------