راز حکم معاون اول - رهپویان
سفارش تبلیغ

راز حکم معاون اول

عصر دیروز (شنبه) رسانه‌ها خبر دادند که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، در حکمی رستم قاسمی را به عنوان مشاور خود منصوب کرده است. این حکم در نگاه اول، تعجب ناظران و اهالی رسانه را برانگیخت. چرا در میان اینهمه گزینه، جهانگیری برای رستم قاسمی حکم زده است؟!

به نظر می‌رسد که آقای جهانگیری پس از مدت‌ها جلوس بر کرسی معاون اولی، با واقعیت‌ها مواجه شده است. این روزها او خوب می‌داند که شعاردادن و بد و بی‌راه گفتن به قبلی‌ها تاریخ مصرف اندکی دارد و مردم از وی و همکارانش انتظار دارند که وعده‌های دولت تدبیر و امید را تحقق ببخشند. شاید آقای جهانگیری هنوز هم در مقابل رسانه‌ها و در تریبون‌های رسمی، دولت قبل را منکر شود؛ اما او اکنون خوب می‌داند که رستم قاسمی و امثال او بودند که نگذاشتند خلف وعده‌ای در واریز شدن یارانه‌ها رخ دهد. او به‌خوبی از نقش رستم قاسمی در دور زدن تحریم‌ها و «جابه‌جایی‌ها» آگاه است و می‌داند که «کلید» اصلی همان «رستم پاسدار» است. ظاهراً معاون اول کابینه تدبیر پس از سه ماه متوجه شده است که ژنرال‌های پیر دولت فعلی اگرچه سوابق و ادعاهای زیادی دارند، اما در عرصه عمل، دستشان خالی است.

 

رستم قاسمی را بسیاری «مرد فروش نفت و دور زدن تحریم‌ها» و یکی از عوامل اصلی تأمین ارز کشور در دولت قبل به‌ویژه در بخش یارانه‌ها و... می‌دانند.



کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------