تصمیم استراتژیک اسد برای رویارویی با رژیم صهیونیستی - رهپویان
سفارش تبلیغ

تصمیم استراتژیک اسد برای رویارویی با رژیم صهیونیستی

مدیر مرکز شرق جدید تصمیم رییس جمهوری سوریه، مبنی بر گشودن جبهه جولان به روی مقاومت به منظور آزادی آن را تصمیمی استراتژیک توصیف کرد.

«غالب قندیل» افزود: این تصمیم در چارچوب پیروزیهای بزرگ نیروهای ارتش و مردمی سوریه در برابر گروههای مسلح مورد حمایت بین المللی و عربی و آمادگی سوریه برای ایفای نقش منطقه ای جدید پس از پیروزی بر تروریسم است.

وی گفت: این تصمیم همچنین نتیجه نبرد سوریه علیه تجاوزگری رژیم صهیونیستی و شکست این تجاوز به رغم بسیج عظیم نیرو توسط آمریکا و رژیمهای مزدور غرب در منطقه به ویژه ترکیه، قطر و عربستان سعودی با همکاری ناتو به منظور نابودسازی سوریه است.

تصمیم استراتژیک اسد برای رویارویی با رژیم صهیونیستی

قندیل ادامه داد: سامانه دفاعی سوریه که نیروهای مردمی و رزمی در آن شرکت نمودند، استراتژی مقاومت برای دفاع از وطن و همبستگی و صلابت ارتش، شگفتی ناظران و تحلیلگران جهان را برانگیخت.


وی تصریح کرد: تصمیم اسد در زمینه گشودن جبهه جولان در برابر گروههای مقاومت فلسطین زمینه ساز تبدیل سوریه به کشور مقاومت می باشد چون پیامدهای این تصمیم و نتایج آن، ملت سوریه را به طور مستمر در برابر خطر تجاوز اسراییل قرار خواهد داد.

این شخصیت لبنانی یادآور شد: رژیم اشغالگر با حمایت آشکار از گروههای تروریستی مسلح، عزم خود برای تجاوزات پی در پی به سوریه را مورد تاکید قرار داد؛ لذا ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از تجاوز اخیرش به جمرایا در ریف دمشق به شدت هشدار داد.

مدیر مرکز شرق جدید گفت: تصمیم اخیر اسد، همسو با شرایط نبرد و نقش سوریه در زمینه دفاع از مساله فلسطین و جلوگیری از حذف آن اتخاذ شده است.

قندیل توافق روسیه و آمریکا برای حل بحران سوریه را نشانه تسلیم شدن آمریکا در برابر واقعیت شکست در جنگ علیه سوریه دانست و افزود: پس از توافقنامه ژنو در ژوئن 2012 به دلیل شیطنت های غرب و حامیان منطقه ای آن، به جای حل سیاسی بحران سوریه، این کشور با یک سال تخریب، مواجه شدن با شروط بیشتر، ارسال سلاح و جنگجوی بیشتر و افزایش جنگ تجاوزکارانه به جای تعهد به بندهای توافقنامه ژنو و توقف خشونت مواجه شد.

وی خاطر نشان کرد: در توافق جدید مسکو، آمریکایی ها به وضوح از شروط قبلی شان عقب نشینی نموده و اعتراف کردند که گفت وگوی ملی سوری میان نظام به ریاست اسد و مخالفان، تعیین کننده آینده سیاسی کشور از طریق صندوقهای رای است، این موضوع نشانه تسلیم آشکار در برابر اصول طرح سیاسی اسد است که مدتها قبل آن را مطرح نمود. 

قندیل با بیان این که آینده، میزان جدیت آمریکا را مشخص خواهد کرد، گفت: توقف ارسال پول و سلاح به باندهای تجاوزکار و وادارساختن دولتهای وابسته به واشنگتن که در تجاوز به سوریه دست دارند به تغییر موضع در قبال اوضاع سوریه، بهترین بوته آزمایش درباره جدی بودن واشنگتن نسبت به مواضعش در مسکو است. 

وی افزود: رفتار آمریکا را سوریه، روسیه و مقاومت زیر نظر دارند و در صورت هرگونه تعدی و تصمیم آمریکا به حمله نظامی به سوریه، دمشق در این راه تنها نخواهد بود. 

 



کلمات کلیدی : تصمیم استراتژیک اسد برای رویارویی با رژیم صهیونیستی
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------