برای جهاد به عرصه سیاست برگشتم - رهپویان
سفارش تبلیغ

برای جهاد به عرصه سیاست برگشتم

 

رهیاب نیوز: محسن رضایی گفت: در مناظره های انتخاباتی قبلی روی اعصاب من راه رفتند اما من صبور و اهل احتیاط هستم.

به گزارش رهیاب نیوز به نقل از هفتکل نیوز ، دکتر محسن رضایی امروز چهارشنبه در نشست مسئولان دفاتر ارتباطات مردمی خود در اهواز گفت: در توزیع منابع و ثروت های عظیم کشور توازن وتعادل وجود ندارد. در منطقه زاگرس نشین این عدم توازن خیلی بیشتر خودش را نشان داده است به عنوان مثال ما هم اکنون در خوزستان وسط ثروت نشستیم و آب سالم برای خوردن نداریم.ما می خواهیم این عدم توازن را از بین ببریم

 وی  افزود: دلیلش این است که دیدگاه ها به اقتصاد، امنیتی وسیاسی است نه نحوه ی زندگی مردم. یعنی با نگاه به اقتصاد ، فرهنگ ،خانواده ها و اخلاق برنامه ریزی نمی شود. باید خانواده ها واقوام و فرهنگ ها را محور توسعه ها قرار دهیم. نگرانی های امروز به این دلیل است که این نگاه ها وجود ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از کسانی که وی را نظامی می دانند و ورودش به انتخابات را نمی پسندند گفت:16 سال پیش از سپاه بیرون آمدم فکر کردم اوضاع آرام تر از آن چیزی است که تصور می کردم اما اینگونه نبود. من قبل از ورود به سپاه آدم سیاسی بودم .یادم هست من و ذالقدر و شمعخانی که آن موقع کار سیاسی می کردیم رفتیم پیش آقای هاشمی و از او خواستیم کاندیدا شود که ایشان گفتند آقای بهشتی از من اصلح تر است.با این حال ، شرایطی پیش آمد که از لباس سیاست خارج شده ولباس نظامی به تن کردم. حالا شما سیاسی شدید و ما شدیم نظامی؟ البته در مناظرات روی اعصاب من راه رفتند اما من خودم را کنترل کردم . من آدم صبور واهل احتیاط هستم .

رضایی با اشاره به هدف خود ازورد به عرصه انتخابات خاطر نشان کرد: من برای جهاد به عرصه سیاست برگشتم. یک قسمتی از کار روی زمین مانده است و باید حرکت جهادی کرده و آن را بلند کنیم. من با احتیاط زیاد وارد شدم و اگر مطمئن بودم کسی می توانست این شرایط را به وجود بیاورد هرگز وارد صحنه نمی شدم.

وی دو بال سیاست و زندگی را ضامن پیشرفت کشور دانست وگفت: بال اول ما که سیاست است راه خود را به خوبی رفته است اما بال دوم  زندگی یعنی اخلاق،معنویت،معیشت ،اقتصاد ،حقوق واحکام شرعی در حال حاضر مشکل دارد و مانع پیشرفت شده است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم ادامه داد: غربی ها متوجه شده اند اگر ایرانی بتواند این بال دوم را درست کند دیگر کار تمام است و پرواز ایران به سمت پیشرفت ها شکل خواهد گرفت و از همه جا بی نیاز خواهد شد ولذا حملات زیادی کردند تا هر دو بال سیاست و زندگی مردم را بزنند  وبه همین جهت تحریم ها را ایجاد کردند.

وی یادآور شد: امروز یک جهاد عظیم برای دو مقوله حل تحریم ها و سامان دادن به زندگی مردم لازم است به گونه ای که به شرایطی به مراتب بهتر از قبل تحریم ها برگردیم. محور این جهاد چیزی فراتر از اقتصاد است که اسمش را زندگی می گذاریم.

وی با عنوان این که  به زودی واژه ی ریاست ارزش خود را از دست خواهد داد گفت: خودتان را برای یک جهاد آماده کنید نه ریاست. بی خاصیت ترین و بی معناترین واژه در 8 سال آینده ریاست است و جای آن را واژه های تلاش و جهاد فی سبیل الله  خواهد گرفت .

این دکترای اقتصاد با طرح سوالی گفت: این چه رمزی برای ما خوزستانی هاست؟ ملت ایران خود یک قصه ای دارد و ما خوزستانی ها در دل این ملت قصه های خودمان را داریم. در این استان، کارخانه به اندازه کافی هست. کافی است همین کارخانه ها را با زندگی مردم همین استان گره بزنند آن وقت هیچ خانواده ای درآمد کمتر از 1.5 میلیون تومان نخواهد داشت و از هر خانه ای حداقل دو نفر مشغول به کار می شوند.

گفتنی است در این مراسم مسئولان دفاتر ارتباطات مردمی دکتر رضایی از سایر شهرستان های خوزستان حضور داشتند و به ارائه برنامه های خود پرداختند. این برنامه در سالن اجتماعات هتل شرکت توسعه نیشکر خوزستان برگزار شد.

 



کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------