جامعه بین الملل مانند طاعون در حال روی برگرداندن از اسرائیل است - رهپویان
سفارش تبلیغ

جامعه بین الملل مانند طاعون در حال روی برگرداندن از اسرائیل است

روزنامه صهیونیستی «معاریو» نوشت: جامعه بین الملل که وضعیت فلسطین را از حالت ناظر به حالت «غیر عضو» در مجمع عمومی سازمان ملل تغییر داد، در حال روی برگرداندن از اسرائیل مانند دوری از طاعون است.

جامعه بین الملل مانند طاعون در حال روی برگرداندن از اسرائیل است«المانیتور» در مقاله ای به قلم «شالوم یروشالمی» که در روزنامه اسرائیلی «معاریو» منتشر شده است، ‌تحت عنوان «نتانیاهو اسرائیل را به سمت قله تاریخی «ماسادا» هدایت می کند» نوشت: ممکن است کابوس تحقق یابد. برای سالها، ما (اسرائیلی ها) هشدار داده شده ایم که نمی توانیم به عنوان یک کشور به خودی خود با کل جامعه بین الملل مقابله کنیم؛‌ که الحاق خزنده (جودا و ساماریا)کرانه باختری برای کشورهای جهان غیر قابل قبول است شاید به استثنای (میکرونزی؛ شامل جزایر متعدد حاشیه اقیانوس آرام) که ممکن است آن را برگزینند؛ که این مسئله در نهایت به یک دولت آپارتاید منجر می شود.

*اروپا دیگر طرف اسرائیل و منافع آن نیست
سالها به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل گفته شده که اروپا دیگر آن چیزی که سالهای پیش بود، نیست؛ چراکه میلیون ها مسلمان متراکم در این قاره تا حد زیادی تعیین کننده سیاست های آن هستند. در جلسه معروف جولای 2009 «نیکلا سارکوزی» رئیس جمهور وقت فرانسه و «بنیامین نتانیاهو»نخست وزیر رژیم صهیونیستی،سارکوزی به نتانیاهو گفت: «هشت میلیون مسلمان در فرانسه حضور دارند که آنها شبکه های تلویزیونی فلسطینی را مشاهده می کنند. هر گونه آشفتگی در منطقه شما ، مسئول روشن کردن آتش در مجموعه ای از قاره اروپاست."

*احتمال اعمال تحریم علیه اسرائیل از سوی فرانسه
«فرانسوا اولاند» جانشین سارکوزی اخیرا گفته است که فرانسه متوجه اعمال تحریم ها علیه اسرائیل است. سالها از دولت اسرائیل خواسته شده است که یک ابتکار عمل و فرایند سیاسی را در تحرکات حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین بکارگیرد. همان طور که پادشاه دیوید در کتاب زیور عمیقا خواستار شده است: «به دنبال صلح و پیگیری آن» باشیم.
سخنرانی که نتانیاهو در ژوئن 2009 در دانشگاه بار ایان ارائه داد، یک گام مهم رو به جلو به سمت راه حل مشکل با «تشکیل دو کشور برای دو ملت» محسوب می شد. با این وجود، هم زمان نتانیاهو موانع عملا غیر قابل عبوری در مسیر حل مسئله قرار داد.
توقف در ساخت و ساز شهرک های صهیونیستی، گام مهمی بود که یک اقدام جدا افتاده باقی مانده و مراحل بعدی آن پیگیری نشد. اسرائیل تصور می کرد فقط می تواند هر از گاهی، سالی یک بار یا بیشتر نظری را شانسی مطرح کند، و لحظه ای بعد در حالی که حقیقتی را بر روی زمین ایجاد کرده ،‌همه چیز را در مورد آن به کل فراموش کند.

 

* جهان به این نتیجه رسیده است که اسرائیل واقعا به راه حل هایی که ارائه می دهد اعتقادی ندارد
فلسطینی ها به نوبه خود، تلاشی برای رسیدن به میز مذاکره صورت نداده اند، زیرا آنها دریافته اند که جهان طرف آنهاست؛ به گفته «اسحاق مالچو» فرستاده ویژه نتانیاهو «آنها مدام در حال دریافت چیزهای خوب هستند». اما چرا آنها مدام در حال گرفتن چیزهای خوب هستند؟ زیرا جهان به این نتیجه رسیده است که اسرائیل واقعا به راه حل هایی که ارائه می دهد اعتقادی ندارد و به ثمر رساندن آنها به جامعه بین الملل بستگی دارد.

* یک کشور فلسطینی با شهرک های یهودی نشین اسرائیل آشتی ناپذیر است
مدت زمان زیادی است که جهان دریافته است که یک کشور فلسطینی با شهرک های یهودی نشین اسرائیل آشتی ناپذیر و با حزب اسرائیلی تحت سلطه شهرک نشینان و طرفداران سرسخت آنها،‌ناسازگار است.
و بیشتر اینکه یک کشور فلسطینی نمی تواند بر روی زمینی که برای ایجاد مجاورت ارضی بین اورشلیم و «معاله ادومیم» 
(شهر اسرائیلی کرانه باختری) با ایجاد محله ای جدید در منطقه ای 1 یا ساخت هزاران واحد مسکونی اضافی در سراسر خط سبز اختصاص داده شده است، بنا شود.
نتانیاهو، که بر طبل حمایت بین المللی مبارزه علیه ایران می کوبد، هم زمان موقعیت مشابه ایران در جامعه بین الملل را برای اسرائیل به ارمغان آورده و ما اسرائیلی ها ممکن است هنوز یک رفیق زحمتکش در ایران پیدا کنیم.

* جامعه بین الملل در حال روی برگرداندن از اسرائیل (مانند دوری از طاعون)است

جامعه بین الملل، که (29 نوامبر) وضعیت فلسطین را از حالت ناظر به حالت «غیر عضو» در مجمع عمومی سازمان ملل تغییر داد، در حال روی برگرداندن از اسرائیل (مانند دوری از طاعون)است. 
روی صحبت ما کشورهای جهان سوم نیستند بلکه متحدان اصلی دولت اسرائیل هستند که ارکان اخلاقی و سیاسی پشتیبانی از آن محسوب می شدند. 
آمریکا دو بار اسرائیل را محکوم کرده است؛ فرانسه به طور ضمنی هشدار داده که علیه اسرائیل تحریم وضع خواهد کرد؛ انگلیس، اسپانیا و دانمارک سفرای اسرائیلی را برای توضیحات شفاف فراخوانده و گام بی سابقه ای در فراخوانی سفرای خود از اسرائیل برداشته اند.

بنابراین، آیا هنوز کشوری طرف ما وجود دارد؟

علیرغم همه اینها، نتانیاهو همچنان سرسختانه در راه خود اصرار می ورزد. او در حال عبور از قطع نامه ها، اقدامات تنبیهی علیه فلسطینی ها و سرزنش دوباره جهان است. او چنان از بالا به آنها نگاه می کند که انگار در راس جهان قرار دارد.
بعد از همه، نتانیاهو در واقع در اوج قله تاریخی ماسادا قرار گرفته است.

 



کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------