4/3 درصد امریکاییها همجنسگرا هستند - رهپویان
سفارش تبلیغ

4/3 درصد امریکاییها همجنسگرا هستند

یافته‌های این نظرسنجی که روز پنج‌شنبه منتشر شد، حاصل مصاحبه با 121 هزار نفر است. گالوپ گفته است که این بزرگ‌ترین بررسی انجام شده برای محاسبه جمعیت همجنس‌گرایان امریکایی است.‌گری گیتز، مسئول ارشد انجام این مطالعه که خود یک جمعیت‌شناس است، دانش آموخته مؤسسه «ویلیام» است. او می‌گوید: «رسانه‌های معاصر فکر می‌کنند که همجنس‌گرایان اغلب افراد سفیدپوست، مردان، شهرنشینان و البته ثروتمندان هستند در حالی که همجنس‌گرایان بخش بزرگ‌تری از مردم (امریکا) هستند که لزوماً اکثرشان ثروتمند هم نیستند.» 



بر اساس این نظرسنجی که بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر انجام شده، 6/4 درصد امریکایی‌های آفریقایی‌تبار خودشان را همجنس‌گرا ابراز کرده‌اند. این میزان در بین لاتین‌تباران 4 درصد، بین آسیایی‌ها 2/3 درصد است. در کل، یک‌سوم کسانی که خودشان را همجنس‌گرا ابراز کرده‌اند، غیرسفیدپوست هستند. 

اندکی تفاوت جنسی در این‌باره نیز دیده می‌شود و در حالی که 6/3 زنان خودشان را همجنس‌گرا معرفی کرده‌اند، این میزان در بین مردان 3/3 درصد است. همچنین میزان همجنس‌گرایی در بین جوانان 18 تا 29 سال بیشتر از سایر رده‌های سنی بزرگسالان است. در این‌باره یک تفاوت فاحش بین زنان و مردان امریکایی دیده می‌شود. در حالی که 3/8 درصد زنان امریکایی بین 18 تا 29 سال خودشان را همجنس‌گرا معرفی کرده‌اند، این میزان بین مردان همین رده سنی، 6/4 درصد است. 

برخلاف مطالعات قبلی (البته با دامنه کوچک‌تر)، مطالعه جدید نشان می‌دهد که ابراز همجنس‌گرا بودن در بین امریکایی‌هایی که با تحصیلات بسیار پایین هستند، بیشتر است. در بین کسانی که تحصیلاتشان در حد دبیرستان یا پایین‌تر است، 5/3 درصد خودشان را همجنس‌گرا ابراز کرده‌اند در حالی که این میزان در بین کسانی که تحصیلات دانشگاهی دارند، 8/2 درصد و کسانی که فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند، 2/3 درصد است. در مورد سطح درآمدی نیز موضوع به همین منوال است. بیش از 5 درصد کسانی که درآمد آنها کمتر از 2400 دلار است، خودشان را همجنس‌گرا ابراز کرده‌اند در حالی که این میزان بین کسانی که درآمدشان بیش از 60 هزار دلار در سال است، 8/2 درصد است. 

درخصوص وضعیت خانوادگی، 20 درصد افراد همجنس‌گرا گفته‌اند که ازدواج کرده‌اند و 18 درصد دیگر نیز گفته‌اند که با یک شریک زندگی می‌کنند. این در حالی است که تعداد امریکایی‌های ازدواج کرده 54 درصد و امریکایی‌هایی که با شریک خودشان زندگی می‌کنند، 4 درصد است. مطالعه گالوپ نشان می‌دهد که 32 درصد زنان همجنس‌گرا، فرزند زیر 18 سال در خانه دارند. در مقابل، 16 درصد مردان همجنس‌گرا فرزند زیر 18 سال در خانه دارند. این قابل مقایسه است با این آمار که 31 درصد مردان غیرهمجنس‌گرا فرزند زیر 18 سال در خانه دارند. 
توزیع جغرافیایی همجنس‌گرایان نیز در امریکا قابل ملاحظه هست. این میزان در شرق 7/3 درصد، در غرب 6/3 درصد، در غرب میانه 2/3 درصد و در جنوب 2/3 درصد است. 

منبع: روزنامه جوان



کلمات کلیدی :
Share |
-----------------------------------------------------------------------------------------------